ריפלוקס: איך אפשר למנוע?

ד"ר גפאלי חאלד - מנהל מרפאת שיניים DanteDental

ד"ר גפאלי חאלד - מנהל מרפאת שיניים DanteDental

בוגר אוניבירסטת קלוז ברומניה, בעל תואר D.M.D
תת התמחות באוניברסיטת תל-אביב. תואר רופא שיניים מעודכן.

בעוד שאנשים רבים חוששים להיכנס לכיסא של רופא השיניים, המחשבה לעשות זאת יכולה
להיות מרתיעה עוד יותר עבור פציינטים עם ריפלוקס! עם זאת הימנעות מפנייה לרופא שיניים
אינה פיתרון. טיפול שיניים מעוכב בגלל חשש לריפלוקס עלול להעלות את הסיכון שלכם לבעיות
בריאותיים בפה.

בין אם הריפלוקס קל או חמור, אתם ורופא השיניים שלכם יכולים לעבוד יחד בכדי לעזור להפחית
את הסיכויים שלכם לבחילות ולהפוך את החוויה שלכם אצל רופא השיניים להרבה יותר נוחה.

מה מפעיל את ריפלוקס ההקאה?

ראשית כל, הבנת הגורמים לריפלוקס יכולה לעזור לכם לנקוט צעדים להפחתת את השפעותיו. אנשים לרוב לא מסכימים אם ריפלוקס ההקאה מופק על ידי גורמים פיזיים או דאגות פסיכולוגיות, אך האמת היא כי ריפלוקס ההקאה יכול להיגרם על ידי אחד המקורות, או שילוב של שניהם.

  • גורמים פיזיים

ריפלוקס ההקאה, המכונה גם ריפלוקס הלוע, הוא אחד ממנגנוני ההגנה של הגוף שמטרתו למנוע מחפצים זרים להיכנס לגרון ולחסום את דרכי הנשימה שלכם, לגרום לכם להיחנק. עוצמתו של ריפלוקס זה, לעומת זאת, שונה מאדם לאדם. לאנשים רבים אין ריפלוקס אך הדאגה מהרפלוקס, הסטרס והפחד בזמו טיפול שיניים שכיחה ופיזיולוגית אצל כולם.

  • גורמים פסיכולוגיים

גורמים פסיכולוגיים יכולים לתרום להחמרת ריפלוקס ההקאה ​​של האדם, להחמרת הבעיה שכבר קיימת או ליצר אותה. אנשים רבים חווים חרדה סביב פגישות שיניים, במיוחד אם היו להם בעיות בעבר הקשורות לכך או חוויה טראומטית אחרת. לחץ וחרדה אלו עלולים לגרום לנטייה גדולה יותר לריפלוקס הקאה בכסאו של רופא השיניים.

מה אתם יכולים לעשות כדי להחליש את הריפלוקס?

בין אם הריפלוקס מופעל על ידי גורמים פיזיולוגיים או פסיכולוגיים, אתם יכולים לנקוט צעדים כדי להפחית את הסיכוי שלכם לריפלוקס כאשר מבצעים טיפולי שיניים.

  1.  התרכזו בנשימה דרך האף:

    נשימה דרך הפה שלכם היא אחת מפעילי הרפלקס הנפוצים ביותר, אך לעיתים קרובות ברירת המחדל היא כאשר הפה שלכם פתוח. מקמו את תשומת ליבכם בנשימה עמוקה דרך האף במקום זאת. אם הצטננות או אלרגיות הביאו לאף סתום, טפלו בזה לפני שתגיעו לרופא השיניים או נסו להשתמש ברצועות אף בכדי לפתוח את דרכי הנשימה.

  2.  אל תנסו לבלוע את הרוק שלכם:

    אף אחד לא אוהב את הרעיון של להזיל ריר בכיסאו של רופא השיניים, אך הניסיון למנוע מהרוק להימלט מהפה שלכם על ידי בליעת הרוק שלכם מוביל לעתים קרובות לריפלוקס.

  3.  מצאו הסחת דעת:

    הסרת המיקוד מהפה עשויה להפחית לעתים קרובות את הסיכוי שלכם לעסוק בריפלוקס. סחיטת כדור או בובת לחץ (יש לנו במרפאה, תבקשו), האזנה למוזיקה דרך אוזניות או שימוש בטכניקות של היפנוזה עצמית – כל אלה הם הסחות דעת מצוינות מטיפול השיניים המתמשך.

  4.  השתמשו בטכניקות הפחתת רגישות צמוד לפגישה לטיפול שיניים:

    לפני כל טיפול שיניים אתם יכולים לנקוט בצעדים להפחתת הרגישות המייצרת את החסימה למגע בחיך. אתרו היכן מתחיל הריפלוקס שלכם על הלשון באמצעות מברשת השיניים שלכם ואז צחצחו אזור זה במשך כעשר שניות לאחר שתחזורו על כך במשך מספר לילות, תגלו שאתם רגישים  פחות.

    המשיכו באותו התהליך מדי לילה, הזיזו את מברשת השיניים לאחור כאשר הריפלוקס הופך לאט לאט ללא רגישות. אמנם זה עלול להיות לא נעים בהתחלה, אך טכניקה זו יכולה למעשה להציע טיפול לטווח הארוך בריפלוקס ההקאה במשך כחודש.

מה רופא השיניים שלכם יכול לעשות כדי לעזור?

מכיוון שרפלוקס בגלל טיפולי שיניים הוא דבר שכיח כל כך, רופאי השיניים מודעים
היטב לנושא זה ויש להם שיטות שיעזרו לכם להפחית או למנוע את ריפלוקס
ההקאה בזמן שאתם יושבים בכיסא שלהם.

רוצים לדעת מהן שיטות אלה?

הכנסו >>> איך רופא השיניים יכול לעזור למנוע ריפלוקס?

 

האם המידע בדף זה עזר לכם? תנו דירוג כאן למטה ⬇️⬇️⬇️

שיתוף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך:

ד"ר גפאלי חאלד

רופא שיניים בבת ים

אם אתם מחפשים רופא שיניים איכותי ומקצועי בבת ים, כדאי שתבדקו כמה שיותר רופאי שיניים באזור כולו. רופא שיניים טוב הוא רופא שיניים אשר

קרא עוד »
יצירת קשר
דילוג לתוכן