תל אביב - יפו

דאנטה 2, תל אביב

24 שעות ביממה

7 ימים בשבוע

DanteDental

שירותי חירום שיניים: טיפול ביתי

ד"ר גפאלי חאלד - מנהל מרפאת שיניים DanteDental

ד"ר גפאלי חאלד - מנהל מרפאת שיניים DanteDental

בוגר אוניבירסטת קלוז ברומניה, בעל תואר D.M.D
תת התמחות באוניברסיטת תל-אביב. תואר רופא שיניים מעודכן.

מכירים את חוק מרפי? עובד גם כשמדובר בשיניים. כאבי שיניים יכולים להפתיע אותנו דווקא בזמנים הכי לא נכונים. בחגים, בחופשה, בלילה או בסופ״ש בזמן שקשה מאוד למצוא מרפאת שיניים פעילה וזמינה שיכולה לתת לכם שירות מידי.

אז מה עליכם לעשות אם אתם מוצאים את עצמכם זקוקים לתרופה ביתית בטוחה או עזרה ראשונה שתרגיע אתכם קצת עד שתגיעו לרופא השיניים שלכם לקבלת טיפול?

אנחנו מרפאת שיניים גפאלי SmilePlaceTLV הכנו לכם מדריך ביתי מרוכז המכיל את רוב שירותי חירום שיניים עם טיפים שווים איך אפשר להסתדר בבית עד שתיעו לקבלת טיפול מקצועי.

כיצד לנהל שירותי חירום שיניים בבית עד שמגיעים למרפאה

כאב שיניים:

כאבי שיניים נחשבים לאחד שירותי חירום שיניים השכיחים ביותר, הכאבים הקשים ביותר שתוכלו לחוות! חללים, זיהומים, סינוסיטיס, שברים ואפילו תקיעת משהו בין השיניים עלולים לגרום לאי נוחות רבה. חשוב מאוד להבין כי כאב שנגרם בגלל זיהום חייב יחס מידי מכיוון שהזיהום יכול להתפשט לאזורים אחרים בגופכם. ברור שמומלץ להגיע לרופא השיניים בהקדם האפשרי, אך כיצד תוכלו למצוא נחמה עד שיגיע זמן הפגישה?

טיפול ביתי:

1. אם אתם חושדים שמשהו תקוע מתחת לחניכיים שלכם או בין השיניים, נסה לנקות את האזור בעדינות כדי להסיר את הפריט הפוגע, אך עדיין תקבעו פגישה עם רופא השיניים שלכם לבחון את האזור ולהבטיח שלא יתפתח נגע רציני יותר.
2. יתכן שתמצאו הקלה בשטיפת הפה במי מלח חמים.
3. במצבים של דלקת, הנחת קומפרס קר בצד האזור הנפוח עשויה להעניק לכם הקלה נוספת.
4. במצבים של כאב שורש, הנחת ציפורן על השן הכואבת או טיפות אופטלגין עשויה לעזור.
5. אל תניח אספירין ישירות על השן מכיוון שהיא מכילה חומצה חזקה שיכולה לשרוף את החניכיים ורקמות רכות אחרות בפה.
6. התקשרו לרופא השיניים שלכם.

שן רופפת?

אם סבלתם מפציעה שגרמה לשן שלכם להשתחרר אך השן לא נפלה מה עושים?

טיפול ביתי:

1. התרחקו מהשן ואל תפעילו עליה לחץ.
2. אם מתחילה נפיחות, השתמשו בקומפרסים קרים.
3. מומלץ גם לקחת כדורים אנטי-דלקתית בכדי לסייע בשליטה על כל נפיחות ולהפגת כאבים.
4. התקשרו לרופא השיניים שלכם מיד.

השן נפלה:

שן שלמה (כותרת ושורש) שנפלה יכולה להתחיל למות תוך 30 דקות ולכן חיוני שתגיעו לרופא שיניים מיד. הסיכוי להשתלה מחדש מוצלח פוחת ככל שממתינים זמן ארוך יותר לטיפול. תבקש ממישהו להתקשר למרפאה הנותנת שירותי חירום שיניים כדי להסביר מה קרה ושאתם בדרך. אם יש לכם ספק לגבי פציעות אחרות חמורות פנו מייד למחלקת החירום הקרובה. עליכם להביא את השן איתכם בכוס חלב ע״מ לשקול השתלה מחדש שלה.

טיפול מידי:

1. החזיקו את השן רק בחלק הכתר ולא בשורש כך שלא תפגע עוד יותר בסיבים של השורש. אם על השורש יש פסולת אחזו בצד הכותרתי השל השן, מקמו אותה מתחת לזרם מים חמים ונקו אותה. עשו זאת רק אם השורש מלוכלך. אל תקרצפו או תשפשפו את השן.
2. לאחר הניקוי, נסו להחזיר את השן ולהחזיק אותה במקום. אם מדובר בילד, השגחת מבוגרים היא קריטית כדי שלא יבלעו את השן. אצל ילד בוכה ומתנפנף זה יכול להיות כמעט בלתי אפשרי, אז הפעילו שיקול דעת.
3. אם אינכם מצליחים להחזיר את השן למקום, הכניסו אותו לכוס חלב או אפילו רוק של הפצוע. חלב מכיל חלבונים, חומרים אנטיבקטריאליים וסוכרים שישמרו על תאי השן ורקמותיה הסובבות.
4. שמרו על השן לחה בכל עת.
5. אם יש דימום, השתמשו בגזה לחה או בד נקי כדי לעצור כל דימום.

שן נשברה? סתימה נפלה? מה עושים?

הכנסו >>> חירום בשיניים: אבחנה וטיפול ביתי

 

http://g.co/kgs/3vSnHL

 

האם המידע בדף זה עזר לכם? דרגו אותנו כאן למטה

5/5 - (48 votes)

שיתוף:

אולי יעניין אותך:

emergency dental
ד"ר גפאלי חאלד

מרפאת שיניים חירום?

חיפשתם מרפאת שיניים חירום?  נשמח לעמוד לרשותכם. המרפאה שלנו, מרפאת שיניים גפאלי ממוקמת באיזור המרכז, בעיר תל אביב יפו. אנחנו מבינים שכאבי שיניים מפתיעים

קרא עוד »
ד"ר גפאלי חאלד

טיפולים אסתטיים בשיניים

במאמר קודם על טיפולים אסתטיים בשיניים הזכרנו 4 טיפולים אסתטיים בשיניים: הלבנת שיניים. ציפוי חרסינה. קשתיות שקופות. הזרקות בוטוקס או חומצה. נתנו הסבר

קרא עוד »
דילוג לתוכן