תל אביב - יפו

דאנטה 2, תל אביב

24 שעות ביממה

7 ימים בשבוע

DanteDental

שטיפת פה לאחר צחצוח: האם היא חובה?

ד"ר גפאלי חאלד - מנהל מרפאת שיניים DanteDental

ד"ר גפאלי חאלד - מנהל מרפאת שיניים DanteDental

בוגר אוניבירסטת קלוז ברומניה, בעל תואר D.M.D
תת התמחות באוניברסיטת תל-אביב. תואר רופא שיניים מעודכן.

האם אתם עושים שטיפת פה לאחר צחצוח שיניים? אם לא אז במאמר זה נסביר לכם את החשיבות של שטיפת פה לאחר צחצוח. חשוב להבין תחילה ששטיפת הפה עם מי פה אינה תחליף לצחצוח שיניים או חוט דנטלי. עם זאת, שטיפת פה לאחר צחצוח יכולה לעזור להגביר את היתרונות של הרגלי ההיגיינה היומית שלכם.

להלן כל מה שאתם צריכים לדעת בכדי לבחור את מי הפה הנכונים בהתאם לצרכים שלכם
וכיצד להפיק מהם את המירב, באם זה לרענן את הנשימה או להגן על השיניים מפני ריקבון.

יתרונות השימוש בשטיפת פה

מי הפה יכולים להגיע לאזורים שמברשת השיניים שלכם לא יכולה להגיע, מה שיכול לעזור להפחית את הסיכון לפתח חורים בשיניים ומחלות חניכיים. כאשר אתם נתקלים בבעיות בצחצוח שיניים ושימוש בחוט דנטלי כראוי, מסיבה זו או אחרת, שטיפת פה לאחר צחצוח יכולה להגן על הפה שלכם מפני הצטברות חיידקים ולסייע בהפחתת הסיכונים לעששת (אך היא אינה מחליפה צחצוח וחוט דנטלי!). שטיפת הפה יכולה גם לעזור לרענן את הנשימה ולהפחית ריח רע מהפה (או הליטוזיס).

שטיפת פה לא יכולה לרפא בעיות חמורות בשיניים כגון חורים, דלקות או מחלות חניכיים. ריח רע
מהפה או הצטננות הם בדרך כלל סימן לבעיות בריאות הפה הבסיסיות, לכן עליכם לפנות לרופא
השיניים שלכם מיד.

מי פה שונים יכולים לספק יתרונות שונים. חלקם עשויים לתפקד רק כדי לרענן את הנשימה, ואחרים עשויים להיות בעלי תכונות אנטיבקטריאליות. מי פה ספציפיים, שנקבעו על ידי רופא השיניים שלכם, יכולים לעזור במצבים מיוחדים כמו זיהומים פטרייתיים.

זקוקים לעזרה? התקשרו עכשיו 0772-177771

מתי להשתמש בשטיפת פה?

אם לאחרונה התחלתם להשתמש במי פה, ייתכן שאתם תוהים כיצד עליכם לשלב זאת בשגרת ההיגיינה היומית שלכם.

האם כדאי להשתמש במי הפה לפני או אחרי הצחצוח? איגוד השיניים האמריקאי (ADA) מסביר כי ניתן לשטוף את הפה עם מי פה לפני או אחרי צחצוח ו/או חוט דנטלי מבלי להשפיע באופן משמעותי על יתרונותיו. עם זאת, היצרנים עשויים להמליץ ​​על שימוש המבוסס על מרכיבי המוצר שלהם, לכן בדקו את התווית על מי הפה שלכם כדי למקסם את השפעתה.

כיצד להשתמש בשטיפת פה ביעילות?

להלן מספר דברים שחשוב לשים לב אליהם בעת בחירה או שימוש במי פה:

באופן כללי, אין שטיפת פה חד פעמית שיכולה לעזור בכל בעיות בריאות השיניים. במקום זאת, חפשו וגלו את הצורך החשוב ביותר שלכם ואת מי הפה הטובים ביותר שיכולים לסייע במצבכם.

לדוגמה, אם אתם מתאוששים לאחר עקירת שן בינה, בחרו מוצר מתאים שיסייע בתקופת ההחלמה. שוב, מי הפה אינם תחליף לביקור הרגיל אצל רופא השיניים שלכם (לפחות פעמיים בשנה), ושיטות היגיינת הפה הנכונות כמו צחצוח קבוע וחוט דנטלי בשיניים.

בדקו תמיד את התווית של מי הפה שבה אתם עומדים להשתמש. לסוגים ולמותגים שונים יש מרכיבים וריכוזים שונים; חלקם עשויים לדרוש מכם לדלל אותם במים לפני השימוש. אם התווית אינה ממליצה על דילול, פעולה זו עלולה למנוע מכם להשיג את היתרון המלא של שטיפת הפה, במיוחד אם לשטיפת הפה יש תכונה אנטיבקטריאלית. השתמשו במי פה במשך 30 שניות עד דקה לפני שאתם יורקים אותם.

http://g.co/kgs/3vSnHL

רוצים לקרוא יותר על שטיפת פה?

הכנסו >>> שטיפת פה: יתרונות וחסרונות

 

האם המידע בדף זה עזר לכם? דרגו אותנו פה למטה

4.9/5 - (24 votes)

שיתוף:

אולי יעניין אותך:

ד"ר גפאלי חאלד

רופא שיניים חירום תל אביב

חיפשתם רופא שיניים חירום תל אביב יפו? הגעתם למקום הנכון. אנו מעניקים שירות חירום, רפואה דחופה ועזרה ראשונה לשיניים 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע. התקשרו עכשיו!

קרא עוד »
ד"ר גפאלי חאלד

סגירת רווחים בשיניים

במאמר קודם על סגירת רווחים בשיניים הסברנו על האופציה המידית, הקלה והמהירה ביותר לסגירת רווח בשיניים והיא: השלמת רווח בשיניים בעזרת שרף מורכב

קרא עוד »
דילוג לתוכן