תל אביב - יפו

דאנטה 2, תל אביב

24 שעות ביממה

7 ימים בשבוע

DanteDental

רגישות / כאב בשיניים: הטיפול

ד"ר גפאלי חאלד - מנהל מרפאת שיניים DanteDental

ד"ר גפאלי חאלד - מנהל מרפאת שיניים DanteDental

בוגר אוניבירסטת קלוז ברומניה, בעל תואר D.M.D
תת התמחות באוניברסיטת תל-אביב. תואר רופא שיניים מעודכן.

דיברנו במאמר קודם על הסיבות הגורמות לרגישות / כאב בשיניים עקב אכילת מאכלים עם סוכר או שתייה ממותקת. במאמר זה נציין גם פתרונות שיעזרו לכם להתמודד עם הרגישות או לטפל בכאב. מי שלא קרא מוזמן לחזור למאמר הקודם בקישור בסוף הדף.

רגישות / כאב בגלל עששת:

עששת בשיניים היא זיהום חמור. אם אתם חושדים שיש לכם עששת שמתפתחת, אתם חייבים להגיע לבדיקה אצל רופא השיניים שלכם. הצוות הטיפולי עשוי להמליץ ​​על מילוי (סתימה) לטיפול בתסמינים המיידיים. יחד עם זאת חשוב לטפל בנסיבות הבסיסיות שהובילו להתפתחות עששת. התייעצו עם רופא השיניים או צוות המרפאה בכל הקשור לגורמי אורח החיים שבהם אתם יכולים לשלוט כדי למנוע התפתחות עששת נוספת.

קבלו כמה טיפים:

  • צחצחו עם משחת שיניים נגד עששת המכילה פלור וגורמת לרימנרלזציה של השן.
  • מאכלים עם סוכר או שתייה ממותקת רק בארוחות כדי להפחית את חשיפת האמייל לחומצות סוכר.
  • יש לסלק את שאריות המזון הנתקעות בשיניים אחרי ארוחה, או לשטוף עם מים אחרי שתיה מתוקה.

רגישות או כאב בגלל סדק בשן:

סדק חייב בדיקה והערכה על ידי רופא השיניים שלכם. לפעמים גם צריך הערכה על ידי הרנטגנאי בעזרת צילום רנטגן או צילום CBCT. אם לשן שלכם יש סדק רציני ולא רק קווי סדק קלים, רופא השיניים שלכם עשוי להמליץ ​​על כתר או על שחזורי שיניים אחרים כדי להגן על השן שלכם מפני נזק נוסף. אם אתם מהדקים או שוחקים שיניים, רופא השיניים שלכם עשוי להמליץ ​​על סד לילה כדי להגן על השיניים מפני נזק עתידי.

קבלו כמה טיפים:

  • משחת שיניים עם פלור לרימנרלזציה ואיחוי הסדק.
  • דיאכה רכה בכדי לאפשר לשן לנסות לתקן את הסדק.
  • הימנעו מגירויים עד שהרגישות תחלוף.
  • אם מדובר בכאב חד אז יש לפנות מידית למרפאת השיניים לטיפול.

רגישות / כאב בגלל נסיגת חניכיים: 

כדאי לבדוק את השיניים והחניכיים שלכם על ידי צוות מרפאת השיניים שלכם כדי לוודא שאין בעיות רציניות בכל פעם שיש לכם כאב מתמשך בשיניים. אם יש לכם מחלת חניכיים קלה, שגרת טיפוח ביתית עם מוצרים מתאימים שנועדה לשלוט על חיידקים דרך הפה ולעזור לחניכיים להתאושש מהזיהום חניכיים, בשילוב עם שיפור הצחצוח והשימוש בחוט דנטלי ושטיפות פה, יכול לעזור לכם להתאושש ממחלת חניכיים קלה בפיקוח צוות מרפאת השיניים שלכם. .

אם הכאב מתמשך ו / או קשור לנסיגה כתוצאה מטיפול אורתודונטי, רופא השיניים שלכם עשוי להציע לכם אפשרות שיחזור שיניים, תהליך בו מודבק שרף שיניים באופן קבוע על משטחי השורש החשופים, מגן עליהם מפני חומצות סוכר ומפחית את הרגישות.

קבלו כמה טיפים:

  • צחצוח שיניים עם מברשת רכה בלבד.
  • משחת שיניים נגד רגישות (סינסודיין או קולגט סינסיטיב)
  • שטיפות פה עם מי פה ללא אלכוהול או מי מלח.

 

dentist yafo

בכל פעם שאתם חווים כאב שיניים קבוע, כדאי מאוד ליצור קשר עם הצוות לטיפול שיניים כדי לוודא שלא תחמיצו סימן מוקדם לבעיה שעלולה להיות חמורה. למרות שלעתים אנו מנסים להתחמק מרופאי שיניים הגורמים לאי נוחות, המטרה של רופא השיניים היא לשפר את בריאות הפה שלכם. המשמעות היא שהם לא רוצים שתסבלו מכאבי שיניים בפה ושמחים לעזור לכם לנסות למנוע נזק בשיניים או לטפל בכל כאב שעלול להופיע.

רגישות / כאב בשיניים, מה הסיבות? 

הכנסו >>> סוכר ורגישות בשיניים: מה הסיבות?

 האם המידע בדף זה עזר לכם? דרגו אותנו כאן למטה
4.9/5 - (37 votes)

שיתוף:

אולי יעניין אותך:

ד"ר גפאלי חאלד

סגירת רווחים בשיניים

במאמר קודם על סגירת רווחים בשיניים הסברנו על האופציה המידית, הקלה והמהירה ביותר לסגירת רווח בשיניים והיא: השלמת רווח בשיניים בעזרת שרף מורכב

קרא עוד »
ד"ר גפאלי חאלד

צחצוח שיניים נכון

במאמר קודם דיברנו על צחצוח שיניים נכון, ציינו 10 צעדים פשוטים לשמירה על היגיינת פה ראויה וחיוך מבריק ובריא. מי שלא קרא מוזמן

קרא עוד »
דילוג לתוכן