תל אביב - יפו

דאנטה 2, תל אביב

24 שעות ביממה

7 ימים בשבוע

DanteDental

רפואת שיניים ״עשה זאת בעצמך״

ד"ר גפאלי חאלד - מנהל מרפאת שיניים DanteDental

ד"ר גפאלי חאלד - מנהל מרפאת שיניים DanteDental

בוגר אוניבירסטת קלוז ברומניה, בעל תואר D.M.D
תת התמחות באוניברסיטת תל-אביב. תואר רופא שיניים מעודכן.

רוב הסיכויים שאם אתם הורים לבני נוער, אתם בטח מכירים את פלטפורמת המדיה החברתית TikTok. עם עלייתה של פלטפורמת המדיה החברתית, סרטוני "עשה זאת בעצמך" הפכו פופולרים במיוחד בין משתמשי TikTok – סרטונים שהרבה מהם יכולים להשפיע לרעה על הקהל המתרשם מהם. עוד קטגוריה בולטת באפלקצית TikTok היא ״רפואת שיניים עשה זאת בעצמך״ (DIY), דבר שאנשי מקצוע רבים בקהילת בריאות הפה מזהירים מפניו בשל ההשפעות המזיקות שעלולות להיות לו על הפה.

איך נראית רפואת שיניים עשה זאת בעצמך בדיוק? ובכן, לאחרונה, סרטון TikTok ויראלי הורה
לצופים להשתמש בספוגית הפלא, מוצר המשמש באופן מסורתי לניקוי משטחים ביתיים,
להלבנת שיניים. סרטון פופולרי נוסף מציג נערה הסוגרת את הרווחיםֿ בין שיניה בגומיות.

הסרטונים האלה הם החדשים בסדרת סרטונים שהפכו לוויראליים על הפלטפורמה, שפורסמו על
ידי משפיעים ואנשים לא מורשים כדי לספק "עצות" לבריאות הפה כדי לעזור לצופים לשפר
במהירות את המראה החיצוני שלהם.

http://g.co/kgs/3vSnHL

שאלנו את ד״ר גפאלי מנהל מרפאת שיניים גפאלי SmilePlace מה דעתו על המגמה הוירלית
הזאת של רפואת שיניים עשה זאת בעצמך.

"שיטות טיפול השיניים המאולתרות האלה באמת מדאיגות ושולחות את המסר הלא נכון בדיוק לילדים כיצד לטפל בשיניים שלהם," אמר גפאלי. "ביצוע טיפולי שיניים בעצמכם -במיוחד כמו חלק מסרטוני ה TikTok האלה- יכול לגרום לנזקים משמעותיים לאורך זמן של הפה והשיניים, כמו גם הבריאות הכללית שלכם".

ד"ר גפאלי מזהיר נגד טרנדים ויראליים ב- TikTok, כולל:

הלבנת שיניים עם מי חמצן:

קפה, תה ותרופות יכולים להיות מקורות לשינוי צבע השיניים. בעוד שסרטון פופולרי ב- TikTok מקדם מי חמצן כטכניקה להלבנת שיניים למניעת שינוי צבע, רופאי שיניים ממליצים בחום נגד שימוש ממושך ומציעים לאנשים שרוצים חיוך בהיר יותר להשתמש בשיטות רפואיות בלבד תחת פיקוח רפואי צמוד. הלבנה ממושכת בריכוז גבוה של מי חמצן, במיוחד בשימוש מספר ימים ברציפות, עלולה לגרום לחניכיים מגורות מאוד ולשיניים רגישות. בעוד שניתן להשיג 3% מי חמצן ברוב בתי המרקחת, עדיף להשתמש במשחת שיניים או במוצר הלבנת שיניים שהוא הרבה יותר עדין על החניכיים והאמייל.

שימוש בכלים של ציפורניים לעיצוב השיניים:

פריצה פופולרית נוספת של טיפולי שיניים עשה זאת בעצמך כוללת שימוש בכלים של ציפורניים כדי לאזן שיניים או לשנות את הצורה הכללית שלהן. פצירה לא מיועדת לשימוש בשיניים. היא יכולה לגרום לנזק חמור לאמייל, המגן על השיניים מפני רגישות, כאבים, חללים ושינוי צבע. בנוסף, שימוש בכלים לא סניטריים כמו זה יכול להכניס חיידקים לפה. לאנשים שעלולים להיות לא מרוצים מצורת השיניים או מהגודל שלהם, מומלץ לקבוע פגישת ייעוץ ראשונית עם רופא השיניים.

עוד דוגמאות לרפואת שיניים עשה זאת בעצמך 

הכנסו >>> רפואת שיניים TikTok

5/5 - (46 votes)

שיתוף:

אולי יעניין אותך:

ד"ר גפאלי חאלד

גשר בשיניים, כל השיטות!

צריכים גשר בשיניים? ד״ר מיכל כאן בשבילכם. רופאת שיניים ותיקה, התמחות ביישור שיניים. כל טיפולי השיניים בבית אחד, מרפאת שיניים גפאלי. קבלו הצעה עכשיו. הכנסו!

קרא עוד »
דילוג לתוכן