עקירת שיניים: גורמי סיכון שצריך להיזהר מהן

המודעות לבריאות הגוף בכלל ובריאות הפה בפרט עלתה באופן משמעותי בשנים האחרונות.
אנשים דואגים יותר ומטפלים יותר בשיניים שלהם, עקירת שיניים היא כבר לא שכיחה כמו בעבר.

הנה חדשות טובות יותר: כמה סיבות שבגללן עושים עקירת שיניים הן יכולות להיות לגמרי
בשליטתכם. לכן חשוב כל כך לשמור על שגרת היגיינה טובה ולבקר אצל רופא השיניים באופן
קבוע לבדיקות תקופתיות וניקויים.

עקירת שיניים: הכירו את הסיבות העיקריות ובכך תוכלו לשמור על חיוך בריא ויפה:

מחלת חניכיים

דלקת חניכיים, המכונה גם מחלת חניכיים, היא הגורם הראשון לאובדן שיניים בקרב מבוגרים. מהווה 70% מהסיבות לחוסר שיניים. בגלל זה כשדיברנו על צחצוח שיניים נכון אמרנו שמטרת הצחצוח העיקרית היא לשמור על החניכיים כי בגללם אנחנו מאבדים את השיניים!

זה מתחיל בחיידקים הגורמים לדלקת בחניכיים. עם התקדמותה, היא הורסת את רקמות החניכיים ויכולה להרוס גם את עצם הלסת שמתחת לחניכיים, וכתוצאה מכך השיניים מאבדות אחיזה ונושרות.

רוצים לקרוא יותר על מחלת חניכיים?
הכנסו >>>
 מחלת חניכיים, איך אפשר למנוע?

עששת או חורים בשיניים

חללים הם חורים בשיניים הנגרמים כתוצאה מזיהום חיידקי ההופך לעששת. אם אינו מטופל, חלל עלול לחדור עמוק ולהרוס את השורש במרכז השן, מה שעלול להוביל לטיפול שורש או אפילו במצבים חמורים, עקירת שיניים!

הימנעו מחללים אלה על ידי שמירה על הרגלים טובים לבריאות הפה, בחירת מזון ומשקאות בריאים ותזמון בדיקות תקופתיות קבועות אצל רופא השיניים לגילוי מוקדם של נגעים אלה. טיפול מוקדם יכול להציל את השן!

רוצים לקרוא יותר על עששת?
הכנסו >>>
 חור בשן, למה אתם מחכים?

פגיעה פיזית או טראומה

תאונות קורות, במיוחד בזמן ספורט, וזו הסיבה ששומרי פה כמו סד סיליקון חשובים. נפילות, תאונות דרכים ועוד עלולות לגרום לאובדן שיניים. יחד עם זאת, אתם יכולים להיות עירניים כדי להימנע מסיבות שכיחות לאובדן שיניים או נזק כתוצאה מתאונות.

אל תשתמש בשיניים כדי להסיר פקקים, כיסויים או מכסים, כדי לשחרר קשרים, לקרוע תגים או לחתוך חוט. אתם גם לא צריכים להשתמש בשיניים שלכם כדי ללעוס קרח, לפתוח קליפות אגוזים או ללעוס גרעיני פופקורן אם יאכפת לכם מהשיניים ואתם רוצים לוודא שהן נשארות שלמות.

מחלות וגורמי סיכון אחרים

בנוסף למחלות חניכיים, מחלות וגורמי סיכון אלה יכולים להוביל לאובדן שיניים:

הקפידו להזכיר לרופא השיניים את כל המחלות והגורמים שאתם סובלים מהם, כך תוכלו לעבוד יחד איתו ועם צוות המרפאה כדי לשמור על השיניים שלכם ולמנוע עקירת שיניים.

האם המידע בדף זה עזר לכם? דרגו אותנו כאן למטה
4.9/5 - (41 votes)

פצעים בפה: טיפול בלייזר

פצעים בפה (אפטות או הרפס) הן שלפוחיות כואבות שנוצרות בתוך הפה. שלפוחיות אלו יכולות להיווצר על הלשון, השפתיים, הגרון, הלחיים הפנימיות והחניכיים בגדלים