תל אביב - יפו

דאנטה 2, תל אביב

24 שעות ביממה

7 ימים בשבוע

DanteDental

ניקוי אבן בשיניים בכל יום ובכל שעה

ד"ר גפאלי חאלד - מנהל מרפאת שיניים DanteDental

ד"ר גפאלי חאלד - מנהל מרפאת שיניים DanteDental

בוגר אוניבירסטת קלוז ברומניה, בעל תואר D.M.D
תת התמחות באוניברסיטת תל-אביב. תואר רופא שיניים מעודכן.

מכירים את תופעת הצטברות האבן בקומקום החשמלי שלכם בבית? מה יקרה אם לא תנקו את האבנית מהקומקום בזמן? הקומקום יתקלקל ויפסיק לחמם! אותו דבר קורה עם השיניים. ניקוי אבן בשיניים הוא טיפול הכרחי. למה? כי אם לא תנקו את האבנית המצטברת, אתם תפגעו בשיניים ובתפקוד התקין שלהם.

זה מתחיל בנסיגת חניכיים ורגישות קלה וזה יכול להגיע עד לאיבוד אחיזה של השיניים בתוך המכתשית, ניידות שיניים והרגשה של שיניים צפות עד לנשירת שיניים. נזק בלתי הפיך. אל תחכו שזה יקרה! אנחנו מרפאת שיניים גפאלי –  SmilePlaceTLV כאן בשבילכם.

طبيب الاسنان

זקוקים לעזרה?
התקשרו עכשיו: 0772-177771

כל כמה זמן צריך לעשות ניקוי אבן בשיניים?

הצטברות אבן בשיניים היא וידיבדואלית לחלוטין. יש כאלה שעושים ניקוי אבנית כל שנה אפילו כמה שנים ואין כמעט אבנית ויש כאלה שעושים ניקוי אבנית כל 2-3 חודשים ויש המון אבנית בשיניים שלהם.

ההמלצה בכללי היא לעשות ניקוי אבן בשיניים כל 3-6 חודשים ובמקרים שההצטברות היא מעטה אז בין 6-12 חודשים. המלצה שלנו היא לעשות הסרת אבנית לא יאחר על שנה. באותה הזדמנות גם תעשו ביקורת שנתית לשיניים, תהיו במעקב צמוד ורגועים שהכל תקין ואין בעיות.

למה אבנית מצטברת בשיניים?

האבנית היא תוצר ההתקשות של הפלאק, רובד החיידקים המצטבר על השיניים ועובר רימינרלזציה. רימינרלזציה זו תלויה בכמות המינרלים הנמצאים ברוק. רוק עשיר במינרלים וסידן גורם להתקשות מהירה יותר של הפלאק, כתוצאה יש הרבה אבנית.

אגב הצטברות האבנית לא מעידה על היגיינה לקויה. במצבים מסוימים זה כן מעיד אבל בהרבה מצבים האבנית מצטברת תת חניכית באזורים פחות נגישים למברשת השיניים לכן הניקוי קשה יותר ואפשרי רק אצל רופא השיניים או השיננית.

למה אי אפשר להוריד את האבנית בבית?

בשלב הראשון של האבנית זה כן אפשרי, עוד בשלב של הפלאק לפני שהפלאק עובר רימנרלזציה. אבל איך שציינתי בפסקה הקודמת, האבנית מצטברת גם תת חניכית ואתם לא יכולים להיכנס לאזורים אלה עם המברשת הרגילה.

מתי שהפלאק עבר רימנרלזציה והתקשה אין מצב שתוכלו להסיר במברשת השיניים או עם כל מכשיר אחר חוץ מסקיילר. הסקיילר הוא מכשיר רפואי שמותר לשימוש רק בידי רופא השיניים או השיננית והוא משדר גלים אולטרא-סונים שמפרקים את האבנית, בצורה הזאת עושים ניקוי אבנית בשיניים.

רוצים ניקוי אבן בשיניים עוד היום?
התקשרו: 0772-177771

מה קורה אם לא אעשה ניקוי אבן בשיניים?

יש כאלה שחושבים שאסור להסיר את האבנית כי אז היא תתחיל להצטבר יותר ויותר. יש כאלה גם שחוששים שהסרת אבנית יכולה לפגוע בשיניים. ויש כאלה שחושבים שאבנית היא זאת שמחזיקה את השיניים יציבות ואם נוציא אותה השיניים יתחילו להתנדנד ונאבד אותן.

כל זה לא נכון! הסרת אבנית היא חובה אחרת הנזק רק גדל יותר ויותר מיום ליום!

הקדשנו לטענות אלה מאמר מיוחד:

הכנסו >>>  האם ניקוי אבנית הורס את השיניים?

dentist yafo

אפשר לקבוע תור גם דרך הוואטסאפ >>> לחצו כאן!

צפו בסרטון אנמציה על ניקוי אבן בשיניים:

האם המידע בדף זה עזר לכם? דרגו אותנו כאן למטה ⬇️⬇️⬇️
4.9/5 - (87 votes)

שיתוף:

אולי יעניין אותך:

ד"ר גפאלי חאלד

הלבנת שיניים ביתית, המדריך

רוצה שיניים לבנות ובחרת לעשות הלבנת שיניים ביתית? הכנו לך מדריך. איך עושים זאת וממה צריך להיזהר? הנחיות מפורטות שיעזרו לך להשיג את התוצאה המושלמת >>> הכנסו!

קרא עוד »
ד"ר גפאלי חאלד

ניתוח חניכיים בלייזר

בחלק מהטיפולים יש צורך גם בניתוחי חניכיים קטנים כמו כריתת חניכיים (Gingivectomy) או עיצוב חניכיים (Gingivoplasty) בכדי להשיג את התוצאה האסתטית המושלמת. אצלנו במרפאת

קרא עוד »
ד"ר גפאלי חאלד

סגירת רווחים בשיניים

במאמר קודם על סגירת רווחים בשיניים הסברנו על האופציה המידית, הקלה והמהירה ביותר לסגירת רווח בשיניים והיא: השלמת רווח בשיניים בעזרת שרף מורכב

קרא עוד »
דילוג לתוכן