תל אביב - יפו

דאנטה 2, תל אביב

24 שעות ביממה

7 ימים בשבוע

DanteDental

מסטיק ללא סוכר: האם הוא באמת בריא?

ד"ר גפאלי חאלד - מנהל מרפאת שיניים DanteDental

ד"ר גפאלי חאלד - מנהל מרפאת שיניים DanteDental

בוגר אוניבירסטת קלוז ברומניה, בעל תואר D.M.D
תת התמחות באוניברסיטת תל-אביב. תואר רופא שיניים מעודכן.

לעיסת מסטיק ניתן לייחס למצרים הקדמונים והיא עדיין פופולרית עד היום. בעידן המודרני, יש לנו יתרון גדול שאבותינו לא נהנו ממנו: מבחר של מסטיקים ללא סוכר שיכול למעשה לעזור לשיניים שלנו!

מסטיק עם סוכר

מסטיק ממותק בסוכר או בסירופ תירס יכול לתרום להצטברות פלאק, להוביל לשחיקת האמייל של השיניים ולהגביר את הסיכון לחורים. ככל שאתם לועסים מסטיק עם סוכר לעתים קרובות יותר וככל שאתם לועסים זמן רב יותר בכל פעם, כך זה עלול לגרום לנזק רב יותר.

היתרונות המפתיעים של מסטיק ללא סוכר

מסטיקים ללא סוכר ממותקים במרכיבים שאינם גורמים לחורים. אלה כוללים אלכוהול סוכר כמו קסיליטול וסורביטול או ממתיקים מלאכותיים כגון אספרטיים וסטיביה. קסיליטול, ממתיק טבעי, הוכח כנשק יעיל במלחמה במחלות פה. מחקרים מראים שהוא עשוי להפחית חיידקים בפה ולסייע במניעת עששת.

לעיסת מסטיק ללא סוכר יכולה להגביר מאוד את זרימת הרוק שלכם, מה שעשוי למנוע עששת. הסיבה לכך היא שהזרימה החזקה יותר של הרוק מסירה סוכרים ומנטרלת חומצות על השיניים. זרימת רוק מוגברת גם מפחיתה את הסיכון לחורים בגלל שהוא מכיל סידן ופוספט המחזקים את השיניים. בנוסף, זרימת רוק מוגברת יכולה לשפר זמנית את ההשפעות של יובש בפה הגורם לחורים בשיניים, כולל ריח רע מהפה.

אם אתם לועסים מסטיקים ללא סוכר, עדיף ללעוס במשך 20 דקות לאחר ארוחות וחטיפים כאשר זרימת הרוק המוגברת נחוצה ביותר כדי לעזור לנקות את הפה. לעיסת מסטיק ללא סוכר עשויה גם להפחית מתח, כנראה בגלל שינויים בכימיקלים במוח בזמן הלעיסה. מתח הוא גורם למספר בעיות בריאות הפה, כולל חריקת שיניים, פצעים בפה ומחלות חניכיים.

שימו לב:

  • אנשים עם הפרעה במפרק הטמפורומנדיבולרי (TMD) צריכים להימנע מלעיסת מסטיק מכיוון שהיא עלולה להגביר את כאבי הלסת.
  • אולי כדאי להימנע ממסטיקים ללא סוכר בטעם פירות, מכיוון שהם עשויים להכיל חומרי טעם וריח חומציים וחומרים משמרים שעלולים להזיק לשיניים.
  • בעוד שלעיסת מסטיק ללא סוכר יכולה לעזור לך לשמור על חיוך בריא, אל תשתמש בו כתחליף לשגרת בריאות הפה טובה. המשך לצחצח פעמיים ביום במשך שתי דקות בכל פעם, השתמש בחוט דנטלי מדי יום ובקר את רופא השיניים שלך באופן קבוע.

http://g.co/kgs/3vSnHL

רוצים לקרוא יותר על לעיסת מסטיק?

הכנסו >>> לעיסת מסטיק ובריאות הפה

4.7/5 - (18 votes)

שיתוף:

אולי יעניין אותך:

ד"ר גפאלי חאלד

סד לילה לפה: יתרונות

האם אתם מתעוררים לעתים קרובות עם כאבי ראש או חווים כאבי לסת? אמרו לכם שאתם חורקים שיניים? אם עניתם בחיוב, אולי תרוויחו מלבישת

קרא עוד »
ד"ר גפאלי חאלד

הלבנת שיניים בטוחה

מי מאתנו לא נתקל בפרסומות וברחבי הרשתות החברתיות באותן השיניים הלבנות והמבריקות, החיוך המושלם שכולנו שואפים אליו?! קיימות בשוק שלל שיטות שכל אחד

קרא עוד »
ד"ר גפאלי חאלד

ציפוי השיניים Uveneers

ציפוי השיניים זה דבר מדהים, פשוט מושלם אין יותר יפה מזה. החיסרון היחידי זה העלויות המטורפות. מצאנו לכם פתרון שיכול להוזיל משמעותית את עלות הטיפול >>> הכנסו!

קרא עוד »
דילוג לתוכן