תל אביב - יפו

דאנטה 2, תל אביב

24 שעות ביממה

7 ימים בשבוע

DanteDental

לשמור על שיניים לבנות: טיפים שווים

ד"ר גפאלי חאלד - מנהל מרפאת שיניים DanteDental

ד"ר גפאלי חאלד - מנהל מרפאת שיניים DanteDental

בוגר אוניבירסטת קלוז ברומניה, בעל תואר D.M.D
תת התמחות באוניברסיטת תל-אביב. תואר רופא שיניים מעודכן.

שיניים לבנות תמיד זכו להערכה, תורמות ליופי של החיוך שלנו, כולם רוצים שיניים מושלמת – לבנות ובריאות. אנחנו יודעים כמה חשובה היגיינת שיניים, ושן לבנה לא נשמרת רק בצחצוח נכון.

הרגלי אכילה עוזרים לשמור על שיניים לבנות ומבריקות או צהובות.

למרות שחלק מהמזונות בריאים ויש להם יתרונות גדולים על הגוף, הם יכולים להכתים את השיניים. חשוב לצחצח שיניים בעת אכילת מזונות אלו או לנקוט באמצעים הדרושים כדי להפחית את השפעת הכתמת השיניים שלהם.

אם אנחנו רוצים חיוך מעורר קנאה, יש לקחת בחשבון את האוכל שמכתים את השיניים שלנו,

אספנו למענכם את הרשימה הבאה שצריך להיזהר ממנה:

קפה

קפה הוא ה״גילטי פלז'ר״ שאנחנו לא יכולים בלעדיו בבוקר. הארומה של הקפה, הטעם והאפקט הפכו את המשקה הזה לחולשה של אנשים רבים. למרות יתרונותיו, קפה מכתים את השיניים וכדי להימנע מכך אנו ממליצים לא לשתות יותר מכוס קפה אחת כל היום. תיהנו מכוס הקפה, ואז תשטפו את השיניים עם מים או תלעסו מסטיק ללא סוכר למשך 15 דקות.

תה

לתה יש השפעות חיוביות על הבריאות. יתרה מכך, תה שחור ותה ירוק טובים לשיניים מכיוון שהם מעכבים את היצמדות החיידקים דרך הפוליפנולים שהם מכילים. אבל תה יכול להכתים את השיניים שלכם. נקו אותם לאחר הגשת התה שלכם אם אתם רוצים לשמור על שיניים לבנות!

מיצים מוגזים כהים

מיצים, אפילו ללא סוכר, יכולים להכתים את השיניים מציצת קש והפחתת הצריכה יכולים לסייע במניעת כתמי שיניים ויזרו לכם לשמור על שיניים לבנות.

סלק

לסלק יש את היתרונות שלו, אבל ריכוז הצבעים הטבעיים לא עוזר לשמור על שיניים לבנות.לאחר צריכת מזון זה יש צורך בצחצוח.

יין אדום

מדענים מאוניברסיטת מדריד גידלו חיידקים האחראים למחלות שיניים בצורה של ביופילם. אחר כך טבלו אותו לכמה דקות בנוזלים שונים, כולל יין אדום. המסקנה שהם הגיעו היא ש: ״יין אדום עם או בלי אלכוהול, כמו גם יין עם תמצית זרעי ענבים היו היעילים ביותר בחיסול חיידקים", מסבירה מ' מורנו-אריבס ויקטוריה, מומחה לתזונה מדעית.

עדיף לבחור ביין אדום, עגיף מיין לבן אך יין אדום מכתים את השיניים לכן נקו תשטפו ותצחצחו אם אתם רוצים לשמור על שיניים לבנות.

סיגריות

שיני מעשנים מכתימות מהר, לעיתים קרובות מפתחים גם חורים, אבנית, רובד ומסתכנים במחלות חניכיים חמורות. סיגריות משפיעות על חלל הפה, החניכיים ורירית הפה, ומנוונות אותו. אנא הפסיקו לעשן, תהנו בריאות טובה יותר ותצליחו לשמור על השיניים לבנות.

כיצד למנוע הכתמת שיניים?

  • היגיינת שיניים נכונה היא השלב החשוב ביותר בשמירה על שיניים לבנות.
  • צחצוח שיניים 2-3 פעמים ביום, שימוש בחוט דנטלי ומי פה חיוניים במניעת הצהבת שיניים.
  • אם אין לכם הזדמנות לצחצח שיניים מיד לאחר האכילה, שטפו את הפה במרץ עם הרבה מים.
  • הפסקת עישון, כמו גם הימנעות מצריכת מזון מכתים את השיניים (אלה המפורטות לעיל) או שטיפה במים מיד לאחר צריכתם עוזרות לשמור על השיניים לבנות ככל האפשר.
  • באשר לצחצוח, יש לעשות זאת בעקבות צריכת מזונות פיגמנטיים.
  • ניתן לצרוך גם משקאות מוגזים וגם קפה עם קש כדי להפחית את המגע שלהם עם השיניים.

לתוצאות מהירות, אנו ממליצים על הלבנת שיניים בלייזר, בשיטה זו ניתן להשיג שן עם עד 8 גוונים לבנים יותר בפגישה אחת, שנמשכת פחות משעה.

http://g.co/kgs/3vSnHL

רוצים לקרוא יותר על כתמים בשיניים?

הכנסו >>> כתמים בשיניים: סיבות וטיפול

4.9/5 - (19 votes)

שיתוף:

אולי יעניין אותך:

ד"ר גפאלי חאלד

דלקת חניכיים חריפה

דיברנו במאמר קודם על מחלות חניכיים. ציינו שיש 2 סוגים עיקריים של מחלות חניכיים: דלקת חניכיים קלה – Gingivitis דלקת חניכיים חריפה –

קרא עוד »
ד"ר גפאלי חאלד

שן שחורה, למה זה קורה?

התופעה הנקראת שן שחורה היא תופעה מוכרת ברפואת השיניים, מעטים יודעים להסביר את התופעה ומנסים ישר לתת פתרונות איך לטפל בשן שחורה שזה

קרא עוד »
ד"ר גפאלי חאלד

צחצוח שיניים נכון

במאמר קודם דיברנו על צחצוח שיניים נכון, ציינו 10 צעדים פשוטים לשמירה על היגיינת פה ראויה וחיוך מבריק ובריא. מי שלא קרא מוזמן

קרא עוד »
ד"ר גפאלי חאלד

רופא שיניים בחולון

אם אתם מחפשים רופא שיניים קרוב לאזור בו אתם גרים, כדאי לכם מאוד להיעזר בשירותי רופא שיניים בחולון. עם רופא שיניים בחולון תוכלו

קרא עוד »
ד"ר גפאלי חאלד

רופא שיניים 24 שעות

אם אתם מחפשים רופא שיניים למקרי חירום שיהיה זמין בשבילכם בכל עת, אתם חייבים רופא שיניים 24 שעות ביממה. עם רופא שיניים 24

קרא עוד »
דילוג לתוכן