כיצד למנוע כאבי שיניים

אומרים שאין כאב מעצבן יותר מכאב שיני בינה (חוץ מכאב שיניים רגיל). ויש מעט שיכולים להתפאר בכך שלא חשו בכאב השיניים לפחות פעם אחת. בין אם מדובר בכאב קצר ואקוטי המופיע בכל פעם שהשיניים באות במגע עם מזון חם, קר ומתוק ובין אם מדובר בכאב מתמיד שאינו מפסיק גם בטיפול משכך כאבים, כאב כללי מתרחש במקרה של היגיינת פה לקויה. עמידה בבדיקות שיניים קבועות המומלצים לפחות פעמיים בשנה יכולה למנוע כאבי שיניים.

מתי מתרחש כאב שיניים?

כאב שיניים מתרחש כאשר השן ניזוקה. לרוב, הכאב נגרם ממצב דנטלי, כמו עששת, ומתעצם בעיסה, באכילת מזון חם מדי, קר מדי, קשה מדי. רופא השיניים הוא זה שיוכל לזהות בדיוק מדוע יש לכם כאב שיניים ויכול להמליץ ​​על טיפול מתאים להקלה בכאב או למנוע כאבי שיניים.

זקוקים לעזרה או ייעוץ? התקשרו עכשיו 0772-177771

להלן הגורמים הנפוצים ביותר לכאבי שיניים:

עששת.

עששת היא מצב השיניים השכיח ביותר, וללא טיפול, גורם לכאב או למקרי חירום רפואיים. עששת מובילה לדלקת של עיסת השיניים ועלולה לפתח אבצסים דנטליים, האחראים על כאב קצר וצורב או דלקת בעצב הדנטלי, זיהומים ונוירלגיה. במקרה של חורים המשפיעים על חלק גדול מהשן, הפתרונות הנפוצים ביותר הם טיפול שורש או במקרים קיצוניים עקירת שן.

רוצים לדעת יותר על עששת בשיניים?

הכנסו >>> חורים בשיניים, האם אתם בקבוצת סיכון?

שבר שן.

כאשר אתם אוכלים מזון קשה, טראומה יכולה להתרחש, כגון שבר מלא או חלקי של השן. מצב מסוג זה ניתן לתיקון באמצעות שחזור עם כתר דנטלי ומצריך ביקור דחוף במרפאת השיניים על מנת להעריך את תקינות השיניים וגם למנוע כאבי שיניים.

מה עושים עם שן שנשברה?
הכנסו >>> שן נשברה! מה אפשר לעשות?

פריודונטיטיס.

במקרה של דלקת חניכיים, יש דימומים תכופים בשיניים ובחניכיים או, במצבים חמורים יותר, ניידות שיניים. דלקת של הפריודונטיום הדנטלי, הרס של הרקמות התומכות בשיניים ואובדן שלהן הם גורמים שכיחים לאי נוחות דנטלית. שטיפות עם מי פה או מי מלח יכולה לשמור על בריאות החניכיים וגם למנוע כאבי שיניים.

רוצים לדעת יותר על דלקת חניכיים?
הכנסו >>> דלקת בחניכיים: סוגים וטיפולים

רגישות דנטלית.

למרות שבשלבים הראשונים, רגישות השיניים גורמת לאי נוחות מינימלית, ללא טיפול, היא עלולה לחשוף את שורש השן, בהיותו אחד הגורמים השכיחים לכאבי שיניים. משחת שיניים נגד רגישות יכולה למנוע כאבי שיניים במצב כזה.

סובלים משיניים רגישות?
הכנסו >>> שיניים רגישות, למה זה קורה?

בקיעת שיניים.

בקיעת שיני בינה עלולה לגרום לאי נוחות בלסת עד לכאב בלתי נסבל.

יש טיפול לכאבים של בקיעת שיני בינה!
הכנסו >>> שן בינה צומחת: טיפול בלייזר

באופן כללי, כאבי שיניים נגרמים מעששת. האמצעים הטובים ביותר למניעתם הם היגיינת פה תקינה, בדיקות קבועות אצל רופא השיניים להערכה מתמדת של בריאות השיניים ותיקון בעיות שיניים כבר בשלב מוקדם. יחד עם זאת, תזונה מאוזנת וויתור על טבק מסייעים בשמירה על שיניים בריאות.

במקרה של כאבי שיניים, עד שתגיעו לרופא השיניים שלכם, נסו לשטוף את חלל הפה במים חמימים מעט כדי להסיר את כל שאריות המזון ולהעניק הקלה נגד כאבים.

זקוקים לעזרה או ייעוץ?

התקשרו עכשיו 0772-177771

או שלחו הודעת וואטסאפ לאותו מספר.

האם המידע בדף זה עזר לכם? דרגו אותנו כאן למטה
4.9/5 - (49 votes)