תל אביב - יפו

דאנטה 2, תל אביב

24 שעות ביממה

7 ימים בשבוע

DanteDental

יישור שיניים למבוגרים תל אביב

ד"ר גפאלי חאלד - מנהל מרפאת שיניים DanteDental

ד"ר גפאלי חאלד - מנהל מרפאת שיניים DanteDental

בוגר אוניבירסטת קלוז ברומניה, בעל תואר D.M.D
תת התמחות באוניברסיטת תל-אביב. תואר רופא שיניים מעודכן.

יישור שיניים למבוגרים, האם הוא טיפול אפשרי
או שמדובר בטיפול המיועד רק לילדים?


שאלה הנשאלת לא מעט כי בדרך כלל טיפול של יישור שיניים מבצעים בגיל צעיר, סביב גיל 12 שזה גם הגיל המומלץ ביותר לביצוע יישור שיניים לילדים.

תחשבו לרגע:

כמה ילדים ראיתם עם גשר בשיניים למטרת יישור שיניים?
הרבה… כמה מבוגרים ראיתם עם גשר? מעט.

לכן טיפול יישור שיניים נתפס כטיפול המתאים יותר לילדים או צעירים וזה נכון. יחד עם זאת יישור שיניים למבוגרים עדיין אפשרי, נכון שיש מגבלות אבל זה בהחלט טיפול אפשרי.

העליה במודעות והדרישות האסתטיות הגבוהות גרמו לכך שטיפול אורתודונטי נהיה שכיח יותר גם אצל ילדים וגם אצל מבוגרים. ההתפתחות האבולוציונית גרמה לירידה בהתפתחות הגרמית שלנו (גדילת העצמות) אשר יוצרת צפיפות דנטלית (בשיניים) וליקויי סגר.

הלסתות שלנו פחות גדולות ורחבות, דרישות התזונה המודרנית לא מחייבות הפעלת כוחות לעיסה בגלל שרוב האוכל שלנו רך, לכן העצם וקשת השיניים  נשארות קטנות יחסית מה שמשאיר מקום מצומצם לצמיחת השיניים ויוצר צפיפות וליקויי סגר.

מכאן גם נובעת הדרישה המתגברת לטיפול אורתודונטי, יישור שיניים למבוגרים וגם לילדים.

מתלבטים? התייעצו איתנו
התקשרו >>> 0772-177771

מה המגבלות לביצוע יישור שיניים למבוגרים?

  • מגבלות מיכאנו-ביולוגיות:

    מגבלה זו מתייחסת לצפיפות העצם ואספקת הדם. הרי בשביל להזיז שיניים אנחנו חייבים בשלב ראשון לגרום לספיגת עצם ואז השן יכולה לזוז. ובשלב שני חייבים אספקת דם טובה בשביל לבנות עצם בחזרה ואז השן מתייצבת בעמדה החדשה שלה. זהו תהליך מתמשך של הריסה ובניה. תהליך זה הוא תהליך שגרתי בזמן ההתפתחות של הגוף בגיל צעיר אצל ילדים. מתי שתהליך הגדילה הסתיים, העצם נהיית צפופה יותר, קשה וגם אספקת הדם יורדת מה שמקשה על פעולת תזוזת השיניים והטיפול האורתודונטי.
  • מגבלות במפרקי הלסת:

    הבסיס למגבלה זו מתייחס שוב לתהליך הגדילה שלנו, קל יותר לתקן ליקוי סגר ולהשפיע על המפרקים בזמן גדילה בגיל צעיר, המפרקים עוברים שיחלוף למצב החדש מהר ובקלות. אך בגיל מבוגר תהליך זה קורה באטיות רבה מה שיכול לייצר הפרעות וכאבים.

  • מגבלות פריו-דנטליות:

    מגבלה זו מתייחסת למצב החניכיים והרקמה התומכת. לילדים כמעט ואין מחלות חניכיים, עם הגיל השכיחות למחלות חניכיים עולה. התערבות אורתודונטית, יישור שיניים למבוגרים עלולה להחמיר את המצב, אף לגרום לנשירת שיניים!

  • שחזורים קיימים:

    הסבירות לטיפולים מורכבים כגון טיפולי שורש וכתרים בגיל מבוגר היא שכיחה יותר אצל מבוגרים מאשר אצל ילדים. שחזורים אלה עלולים להפריע בזמן ביצוע יישור שיניים למבוגרים, לעתים אפילו הופכים את הטיפול לבלתי אפשרי.

  • מגבלות פסיכולוגיות ובריאותיות:

    רמת הציפיות גבוהה מאוד, נדרשת המון סבלנות בכדי לבצע טיפול אופטימלי, מבוגרים בכללי מלאי מוטיבציה אבל חסרי סבלנות. בנוסף, היסטוריה רפואית כגון סכרת יכולה להשפיע על איכות הטיפול, ובמצבים של אוסטיאופורוזיס למשל אסור לבצע יישור שיניים למבוגרים. לכן חשוב מאוד לעשות בדיקות כלליות ולבחון היסטוריה רפואית לפני שעושים יישור שיניים למבוגרים.

אם מתייחסים למגבלות אלה ולוקחים את הכל בחשבון הטיפול בהחלט אפשרי ואחוזי ההצלחה גבוהים. זה אף פעם לא מאוחר. הכל אפשרי. דברו איתנו נעזור לכם למצוא את הדרך לעשות זאת הכי נכון שאפשר.

ייעוץ טלפוני חינם.
התקשרו: 0772-177771

רוצים לקרוא על השיטות ליישור שיניים למבוגרים?

הכנסו >>> גשר בשיניים, כל השיטות!

dentist yafo

שאלות נפוצות:

  • עד איזה גיל ניתן לעשות יישור שיניים אצל מבוגרים?
    תשובה: אין לזה הגבלת גיל. זה תלוי יותר במצב הפריודנטלי (חניכיים ויציבות השיניים). כל עוד השיניים והחניכיים בריאות ניתן לבצע יישור שיניים בכל גיל. כמובן ככל שהזמן חולף העצם מתקשה יותר והזזת השיניים הופעת לפעולה קשה יותר שצריכה יותר זמן אבל זה בהחלט אפשרי.
  • האם חייבים לעשות קיבוע אחרי יישור שיינים?
    תשובה: יש נטיה לשיניים לחזור למצב הקודם לכן מומלץ מאוד לעשות קיבוע.
  • יש לי קצת בעיות בחניכיים, האם אסור לי לעשות יישור שיניים?
    תשובה: המגבלה הפריו דנטלית מכריחה אותנו לטפל בחניכיים בשלב ראשון, אם חל שיפור והחניכיים מתחילות לחזור לעצמן אז אפשר להתקדם לטיפול אורתודנטי.
  • האם אפשר לעשות יישור שיניים בלי הברזלים?
    תשובה: כן יש כמה סוגים של יישור שיניים כולל את הסוג השקוף. קשתיתות שקופות שמלבישים על השיניים ודרכם מיישירים את השיניים.
  • אפשר לעשות רק לסת אחת ולא בכל השיניים?
    תשובה: אפשרי אבל בכללי יש צורך לגעת בשתי הלסתות על מנת לאזן את הסגר. אחרת עלולה להיות הפרעה סגרית ולא יהיה לכם נוח לאכול.
  • מה המחיר ליישור שיניים?
    תושבה: תלוי בשיטה, המחירים נעים בין בין 9 ל – 15אלף. מחירים סבירים בהחלט.
  • מה השיטות ליישור שיניים?
    תושבה: יש 4 שיטות, קלאסי עם חוט ברזל. קלאסי עם קוביות חרסינה. לינגואלי פנימי.
    והשיטה החדשה ביותר גשר שקוף.

     

יש לכם עוד שאלות? דברו איתנו 0772-177771
לשירותכם מרפאת שיניים גפאלי – SmilePlaceTLV מבית דאנטה דנטל תל אביב יפו

ביקורות והמלצות אפשר לקרוא בגוגל:
הכנסו >>> יישור שיניים למבוגרים

 

האם המידע בדף זה עזר לכם? דרגו אותנו כאן למטה ⬇️⬇️⬇️
4.9/5 - (100 votes)

שיתוף:

אולי יעניין אותך:

ד"ר גפאלי חאלד

טיפולי שורש: המדריך המושלם

טיפולי שורש ברמה גבוהה מאוד וללא כאבים. טכניקה דיגיטלית משולבת צילומי רנטגן שמבטיחים לכם הצלחה לאורך זמן. חשוב גם להקפיד על ההנחיות לאחר טיפולי שורש. הכנסו!

קרא עוד »
דילוג לתוכן