טלדנטיקה: העתיד כבר כאן

רפואה וטלרפואה הם העתיד

הקורונה רק קידמה את  שתי הפלטפורמות הללו לקראת הופעת הבכורה הצפויה שלהן. טלדנטיקה – העתיד כבר כאן! בתחילת הקורונה הרבה מרפאות סגרו את דלתוהין בפני קהל המטופלים שלהם. אך הבעיות בשיניים לא נפסקו. המטופלים לא ידעו מה לעשות. החשש מסיבוכים וכאב בגלל בעיות בשיניים הכניס אותם לחרדות!

אנחנו מרפאת שיניים גפאלי החלטנו לא לנטוש!

כן לקחנו אחריות תוך כדי נקיטה באמצעי הזהירות הנחוצים ואמצעי המיגון הטובים ביותר בכדי
לשמור על עצמנו, על הצוות שלנו ועל המטופלים. גם לתת מענה באמצעות טלדנטיקה למטופלים
שלנו וגם למטופלים של מרפאות אחרות שלא מצליחים לקבלה מענה.
עבדנו בשני מישורים, הראשון הוא טלדנטיקה, ייעוץ טלפוני, אבחנה וגם דרכי טיפול דרך הטלפון.
מישור שני הוא קבלת מטופלים אשר חייבים טיפול שיניים דחוף בכדי לתת להם טיפול חירום
ועזרה ראשונה.
להמחשה אתן לכם כמה דואגמאות:

טלדנטיקה – מקרה 1: רגישות בשן

מטופלת יצרה קשר, התלוננה על רגישות בשן מסוימת. מצד אחד, המטופלת חוששת שהרגישות תתגבר ותהפוך לכאב והיא לא רוצה לסבול מכאב שיניים במיוחד בתקופה זו הדורשת מאיתנו פוקוס וכוחות נפשיים.  מצד שני היא פחדה שיגרם נזק בלתי הפיך לשן והשן תגיע לעקירה עקב ההימנעות מטיפול.

מה עושים?

טלדנטיקה..
ביקשנו מאותה מטופלת לשלוח לנו תמונה בוואטסאפ של המרפאה.
הנה התמונה שקיבלנוֹ:
(ניתנה הרשאה לחלוק את הסיפור הזה מכיוון שהיה לו השפעה עמוקה על המטופלת. לאחר מכן התקבלה הרשאה לשימוש בתמונה)

אבחנה:

במקרה כזה מדובר בנגע צוורי, שחזור Class 5. חלל כזה יכול להיווצר כתוצאה מעששת או שחיקה עקב צחצוח שיניים אגרסיבי. מיקום הנגע בסמוך לשורש השן הופך את השן רגישה מאוד, במיוחד לקור ולמתוק.

טיפול:

טיפול בחלל כזה חשוב אבל לא נחשב לחירום. התפתחות הנגע היא איטית מאוד והחמרה של הסמפטומים לוקחת הרבה זמן.  אז קודם כל הרגענו את המטופלת שלא תיכנס לחרדות. בשלב שני הדרכנו את המטופלת איך אפשר לשמור על החלל, להפחית רגישות ולמנוע החמרה.
הנחיות אלה כללו:
  • להימנע מגירויים ככל האפשר. אם מים קרים או מתוק גורמים לכאב אז להתרחק מהם זמנית עד שמטפלים בחלל.
  • שטיפת פה לסילוק שאריות מזון אשר יכולות להזין את החיידקים בחלל ולגרום להתפתחות הנגע והחמרת הסימםטומים.
  • צחצוח שיניים עדין עם מברשת עדינה וגם משחת שיניים נגד רגישות.
באמצעות טלדנטיקה ובעזרת הנחיות אלה הצלחנו לשמר על הנגע ולמנוע החמרה, גם לחסוך סבל וכאב מהמטופלת עד שמרפאות השיניים חזרו לפעולה. קיבלנו עדכון מאותה מטופלת שהיא חזרה למרפאת השיניים בה היא טיפלה, וגילתה שהאבחנה שלנו הייתה מדויקת וגם ההנחיות. השן טופלה והכל הסתדר.
באמצעות טלדנטיקה הצלחנו לתת אבחנה, דרכי טיפול ביתיים ואמצעי הגנה לשן. הצלחנו להציל את השן מרחוק בלי צורך להגיע לבדיקה במרפאה.

יש לנו עוד 2 מקרים מעניינים להציג לכם

הכנסו לקישור הבא >>>  סגר הקורונה: הצגת מקרים

האם המידע בדף זה עזר לכם? דרגו אותנו כאן למטה
4.9/5 - (22 votes)