חניכיים מדממות: הגורם והטיפול

חניכיים מדממות

אם כי, חניכיים מדממות תוך כדי צחצוח או חוט דנטלי הם סוג שכיח וקל של מחלת חניכיים המכונה דלקת חניכיים, יחד עם זאת אין זה דבר רגיל ובטח לא דבר שיש להתעלם ממנו.

מחלת חניכיים היא הסיבה מספר אחת לאובדן שיניים בישראל!

זקוקים לעזרה? התקשרו 0772-177771

התערבות מוקדמת

קבלת טיפול מוקדם הוא קריטי אם ברצונכם לשמור על השיניים. אם לא מטפלים, שלב הדימום של דלקת חניכיים יכול להחמיר במהירות לשלב זיהום מתפשט ואז לשלב אובדן השיניים.

מחלת חניכיים: המחלת השקטה

במקרים רבים, מחלת חניכיים אינה מכאיבה כלל וללא תסמינים מורגשים. חולים רבים מופתעים לגלות כי הם סובלים מהמחלה. זו הסיבה שבמסגרת רפואת השיניים המניעתית אנו מעודדים לעקוב אחר החניכיים שלכם מדי יום. שימו לב לשינויים בכל הקשור לבריאות החניכיים ותיצרו קשר מיד עם המרפאה אם תשימו לב שאחד הסימנים הבאים נמשכים יותר משבוע:

• חניכיים מדממות
  • חניכיים נפוחות
  • הפרשה מוגלתית
  • כאב בזמן האכילה
  • רגישות בשיניים
  • חניכיים אדומות או מגורות
  • ריח רע מפה
  • שיניים רופפות או צפות

חניכיים מדממות: מה הגורם למחלה?

הגורם הראשי למחלת חניכיים הוא רובד החיידקים שלא מוסר מהשן ונשאר לגדול ולגרות את רקמות החניכיים הסובבות אותו. אם לא מסירים פלאק כל יום על ידי צחצוח שיניים וחוט דנטלי, הוא מתאסף ומתקשה על פני שטח השיניים והופך לאבנית וכעת לא ניתן יהיה להסיר אותו באמצעות צחצוח שיניים וחוט דנטלי פשוט. אבנית דורשת ניקוי מקצועי.

אם לא מסירים את האבנית על ידי השיניית או רופא השיניים שלכם, החיידקים מתחילים לפגוע ברקמות הסובבות ובעצמות התומכות בשיניים. בסופו של דבר השיניים עלולות להשתחרר עד כדי כך שיש להסירם.

גורמים אחרים שעלולים לגרום למחלות חניכיים הם:

• סכרת: סכרת גורמת ליובש פה, החניכיים לא נשטפות מספיק בגלל כמות הרוק הקטנה, מה שגורם למחלת חניכיים ואז דימום.
  • מוצרי טבק, נרגילה, קנביס וסיגריות אלקטרוניות. כל אלה בגלל החום שהם מייצרים בתוך חלל הפה, הפה מתייבש וזה פוגע גם בכמות הרוק וגורם ליובש פה וגם בזרימת הדם לחניכיים.
  • הריון: בגלל השינויים ההורמונלים עלולה להתפתח מחלת חניכיים בהריון. אם יש גם רובד חיידקים ואבנית, הזיהום מתפשט מהר יותר והחניכיים מתחילול לדמם.
  • תרופות מסוימות. בעיקר בגלל יובש פה. בקשו מהרופא שיתן לכם תחליף אחר.

חניכיים מדממות, איך מטפלים?

הכנסו >>> חניכיים מדממות טיפול

האם המידע בדף זה עזר לכם? דרגו אותנו כאן למטה

4.9/5 - (15 votes)

גשר בשיניים, כל השיטות!

צריכים גשר בשיניים? ד״ר מיכל כאן בשבילכם. רופאת שיניים ותיקה, התמחות ביישור שיניים. כל טיפולי השיניים בבית אחד, מרפאת שיניים גפאלי. קבלו הצעה עכשיו. הכנסו!