9 דרכים לחניכיים בריאות

זה כואב כשאתם מצחצחים שיניים? או אולי שמתם לב לחניכיים מדממות כשאתם משתמשים בחוט דנטלי. אם זה קורה באופן קבוע, אל תתעלמו מכך, מכיוון שזה יכול להיות סימן מוקדם למחלת חניכיים. חניכיים בריאות, זה אפשרי.

להלן מספר דרכים שיעניקו לכם חניכיים בריאות:

1. צחצוח שיניים:

מצחצחים עם משחת שיניים עם פלואוריד לפחות פעמיים ביום במשך שתי דקות בכל פעם. שאלו את רופא השיניים או את השיננית שלכם לגבי טכניקות צחצוח יעילות שמעניקות לכם חניכיים בריאות.

2. חוט דנטלי:

בעדינות כל יום. שימוש בחוט דנטלי בצורה גסה או לעתים רחוקות מדי עלול לגרום
    לדימום וכאב.

3. אל תשכחו להחליף מברשת:

השתמשו במברשת שיניים עם זיפים רכים והחליפו אותה בערך כל שלושה עד ארבעה חודשים – אפילו מוקדם יותר אם הזיפים נשחקים. מברשת שיניים נוקשה או שחוקה עלולה לגרום לבעיות חניכיים.

4. תשטפו עם מי פה:

הפחיתו את החיידקים על ידי שטיפה עם מי פה נגד פלאק. שימוש במי פה יכול לעזור
    לכם להגיע לרובד ולחלקיקי מזון שהוחמצו בעת צחצוח וחוט דנטלי. אם מי הפה מכילים
    פלואוריד, תקבלו את הבונוס של מניעת עששת וחורים בשיניים וגם חניכיים בריאות.

5. התרחקו מטבק:

אין להשתמש בטבק בשום צורה שהיא. שימוש בטבק, כולל אדים, מהווה גורם סיכון
    מרכזי במחלות חניכיים וסרטן הפה.

6. קבעו ניקוי ובדיקות שיניים קבועות:

רק רופא השיניים או השיננית שלכם יכולים להסיר את האבנית המצטברת לכם על השיניים – אחד מגורמי הסיכון למחלות חניכיים. רופא השיניים שלכם יכול גם לקבוע אם יש לכם מחלת חניכיים או שדימום או כאב נובעים ממצבים בריאותיים אחרים.

7. הקפידו על תזונה בריאה:

דלה בפחמימות. מזונות עם פחמימות – בעיקר סוכרים ועמילנים – גורמים להיווצרות פלאק על השיניים. החיידקים ברובד עלולים להוביל לעששת ומחלות חניכיים. פירות וירקות פריכים, ירקות עליים בתוספת הרבה סידן, ויטמין C וויטמין D יכולים לסייע במזעור בעיות חניכיים ויעניקו לכם חניכיים בריאות.

8. תרופות שאתם לוקחים קבוע:

שאלו את רופא השיניים אם התרופות שלכם גורמות לדימום. תרופות מסוימות, כולל מדללי דם, גלולות למניעת הריון וסטרואידים, עלולות לגרום לחניכיים להיות רגישות יותר לגירוי ודימום. הרופא שלכם יוכל להמליץ על תרופה או מינון אחר.

9. סוכרת:

אם יש לכם סוכרת, התרכזו בניהול רמות הסוכר בדם וקבלו טיפול שיניים קבוע. אנשים עם סוכרת נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח מחלת חניכיים. רמות סוכר בלתי נשלטות בדם יכולות לתרום לבעיות חניכיים.

אם אתם לחוצים מהאירועים האחרונים, זה יכול להיות מפתה לדלג על פעולת צחצוח השיניים או לבטל את פגישת ביקורת השיניים הבאה שלכם. עם זאת, כעת יותר מתמיד, חשוב לדאוג היטב לבריאות הפה שלכם אם אתם רוצים חניכיים בריאות. זה קשור מאוד לבריאות הכללית שלכם ולרווחתכם.

האם המידע בדף זה עזר לכם? דרגו אותנו פה למטה
4.9/5 - (17 votes)

גשר שקוף לשיניים

המסע שלכם עם גשר שקוף לשיניים מחייב אתכם להתחייב, לא רק לתהליך חבישת הפלטות שלכם וטיפול בהם, אלא גם על היגיינת הפה שלכם. טיפול