דלקת בחניכיים: סוגים וטיפולים

דלקת בחניכיים, כמו כל כך הרבה מצבים בריאותיים, עשויה להוביל להרבה שאלות.

אתם עלולים להיות מודאגים:
האם יש לי מחלת חניכיים? כמה גרוע זה? איך אדע?
יתכן שרופא השיניים שלכם יידע אותכם שיש לכם תסמינים למחלת חניכיים.

יתכן שחשבתם:
מה זה אומר שיש לי דלקת בחניכיים? האם כל מחלות החניכיים זהות?
למעשה, למרות שמחלת החניכיים מתארת ​​רצף אחד של מצב בריאותי, ישנם שני סוגים עיקריים של מחלות חניכיים. בואו נבחן את שני הסוגים האלה קצת יותר לעומק בכדי להבין למה רופאי שיניים מתכוונים כשמדברים על מחלות חניכיים.

סוגי מחלות חניכיים:

1) דלקת בחניכיים קלה – Gingivitis

דלקת בחניכיים היא סוג של מחלת חניכיים, המאובחנת טכנית לפי תסמינים. החניכיים, אם מסתכלים עליהם באופן כללי נקראות רקמת חניכיים. הגינגיבה היא השכבה החיצונית של החניכיים המכסה מקרוב את פני שטח השן. דלקת חניכיים היא זיהום בשכבה העליונה הזו של רקמת החניכיים. זה נקרא גם מחלת חניכיים קלה מכיוון שהיא לא פלשה לרקמות החניכיים העמוקות יותר. אסור בשום אופן להניח שמכיוון שהיא נקראת דלקת חניכיים קלה אז היא לא מסוכנת. למעשה, כל זיהום בחניכיים שלכם הוא חמור ויש להתייחס אליו ככזה.

דלקת בחניכיים תסמינים:

בדלקת חניכיים החניכיים מגורות ומתחילות לדמם, תסמין המבחינים בו יותר במהלך צחצוח השיניים.

לרוב זה נגרם כתוצאה מהרגלי היגיינת פה לקויים, אם כי ישנם גורמי סיכון אחרים. אלה כוללים עישון, תרופות הגורמות ליובש בפה כרוני, שינויים בהורמונים, לחץ נפשי, תזונה לקויה ונטייה גנטית.

מה עושים?

מכיוון שדלקת בחניכיים פחות פולשנית ממחלת חניכיים מתקדמת, היא בדרך כלל מגיבה טוב יותר לטיפול.

• בנוסף לטיפול שיניים בסיסי שהזנחתו יצרה תנאים שאפשרו לחיידקים לצמוח ולגרות את החניכיים מלכתחילה, חשוב לאזן גם את רמת החיידקים בפה.
  • שטיפות פה עם מים מלוחים הוכחו כמסייעות בריפוי רקמת חניכיים החיצונית במצבים של דלקת חניכיים קלה.
  • כמו כן, שטיפה המכילה חומר אנטיביוטי כמו כלורהקסדין יכולה גם לסייע בהפחתת הפלאק והדימום בחניכיים.

עיקר הטיפול בדלקת חניכיים קלה הוא ביתי, שמטרתו שמירה בקפידה על היגיינת הפה ושליטה ברמת הפלאק והחיידקים בפה. חשוב גם לשמור על ביקורים אצל רופא השיניים שלכם כדי לוודא שתוכנית הטיפול עובדת, וכי אין למחלה סיכוי להתקדם למחלת חניכיים חריפה, פריודונטיטיס.

רוצים לקרוא על מחלת חניכיים חריפה?

הכנסו >>> דלקת חניכיים חריפה

האם המידע בדף זה עזר לכם? דרגו אותנו כאו למטה