דימום חניכיים בהריון: מה עושים?

דיברנו במאמר קודם על דלקת חניכיים בהריון, הסברנו מה היא דלקת חנכייים? למה היא קוראת? ומה אפשר לעשות?

מי שלא קראה מוזמנת לחזור למאמר בקישור הבא >>> דלקת חניכיים בהריון: מהי ומה ניתן לעשות?

הריון משנה הכל. כמובן שאם את בהריון, אתה בטח כבר מבינה זאת. יחד עם השינויים הנדרשים בארון הבגדים, השינויים באופן ההליכה (עקב חלוקת המשקל המשתנה) והשינויים במחזורי השינה וההשכמה שלך, יתכן ששמת לב לשינוי גדול אחר, פחות צפוי, שינוי בבריאות השיניים והפה שלך.

הורמוני הריון יכולים לגרום לשינויים משמעותיים בבריאות הפה שלך, ובמיוחד לבריאות החניכיים שלך. מהשליש הראשון קדימה יתכן ששמת לב שהחניכיים שלך רגישות ונפוחות יותר. אבל, אם מופיע דימום חניכיים בהריון, את חייבת פתרון מידי ויעיל לטפל בשינוי זה. החדשות הטובות הן שאינך חייבת לקבל את השינוי הזה.

דימום חניכיים בהריון, האם בטוח לטפל?

בטוח יותר לטפל בדלקת חניכיים מאשר להתעלם ממנה. למרות שמדובר בזיהום קל, עדיין
מדובר בזיהום פעיל ויכול לגרום לדלקת וזיהום בכל הגוף. עדיף לך, לבריאותך ובריאות העובר
שלך לטפל בזיהום.
אם צוות טיפולי השיניים שלך יודע שאתה בהריון, הם יוכלו להתאים את תוכנית הטיפול שלך
להיות בטוחה לא רק עבורך, אלא גם עבור התינוק שלך שטרם נולד.

אם יש לך שאלות בנוגע לבטיחות הטיפול המומלץ עבורך, אל תהסס לשאול שאלות ולדון
בחששות שלך איתנו, אנחנו מרפאת שיניים גפאלי – SmilePlaceTLV כאן בשבילך, נשמח לעזור ולענות על כל
שאלה.

דימום חניכיים בהריון, האם אוכל לדחות את הטיפול?

לא כדאי להשאיר דימום חניכיים בהריון ללא טיפול. בנוסף לסיכון לטווח הארוך לפה, מחלת חניכיים קשורה לסיכון גבוה יותר ללידה מוקדמת ומשקל לידה נמוך. החיידקים המדביקים את הפה יכולים להדביק גם את התינוק, ולהגדיל את הסיכון לתוצאה הריונית פחות רצויה.

עשי את מה שהכי טוב לתינוק שלך ולעצמך – טיפול מצוין בשיניים ובחניכיים שלך במהלך ההיריון יכול לחסוך ממך נזקים עתידים, ומהעובר שלך סיכונים מיותרים.

2 צעדים שאת יכולה לנקוט כדי להפחית את הסיכון:

צעד מס' 1: הימנעות מהבעיה

דימום חניכיים בהריון הוא שכיח מאוד. כמחצית מהנשים בהריון יחוו בעיות בחניכיים. דימום חניכיים בהריון הוא תוצאה של דלקת חניכיים הנקראת Gingivitis. אולם דלקת חניכיים בהריון, אף שהיא מחמירה ומואצת על ידי הורמונים, היא עדיין נגרמת מאותן סיבות הגורמות לכל דלקת חניכיים אחרת – הצטברות רובד החיידקים שנשאר על השיניים ומגרה את החניכיים.

הדרך הטובה ביותר למנוע דימום חניכיים בהריון היא אותה דרך להימנע מדלקת חניכיים. שמירה על שיניים נקיות וללא פלאק עם היגיינת פה מצוינת וביקורים סדירים וקבועים אצל רופא השיניים שלכם יכולים למנוע התפתחות של דלקת חניכיים בכלל, באם היא בהריון או לא.

צעד מס' 2: מאבק בחוסר האיזון הבקטריאלי

אינך יכולה לשלוט ברמות ההורמונים שלך במהלך ההריון; הגוף שלך ידאג לזה בכוחות עצמו. את יכולה לשלוט על החיידקים בפה שלך. חיידקים הקשורים למחלות חניכיים (Gingivitis) קשורים אפילו לסיכון מוגבר ללידה מוקדמת במקרים של מחלת חניכיים קשה. בנוסף צחצוח שיניים ושימוש בחוט דנטלי, יעזרו בשמירה על רמת החומציות האוראלית שלך.

PH אוראלי מאוזן נחוץ לשמירה על חיידקים בריאים בפה ולמניעת השתלטות והתפשטות של חיידקים מסוכנים לסביבה דרך הפה ולגרום למחלות. הקפדה על אכילה בזמנים קבועים ומתן מספיק זמן לרוק לתיקון pH אוראלי בין הארוחות, יכולה לעזור לשמור על בריאות השיניים והחניכיים שלך. אם חטיפים תכופים הם חלק הכרחי מההריון שלך, תשקלי להשתמש בשטיפת פה המאזנת חומציות לאחר החטיפים כדי לעזור במאבק בכל נזק אפשרי ולהשאיר את חיידקי הפה באיזון.

בעיות חניכיים בהריון, יש לנו 3 פתרונות בשבילכן:

הכנסו >>> בעיות חניכיים בהריון: פתרונות

האם המידע בדף זה עזר לכם? דרגו אותנו כאן למטה

4.9/5 - (28 votes)

dental emergency

תורנות רופאי שיניים?

חיפשתם תורנות רופאי שיניים? הגעתם למקום הנכון. צוות של רופאי שיניים שמתחלפים מסביב לשעון בכדי לתת לכם את השירות הטוב ביותר בכל זמן שתצטרכו. התקשרו עכשיו!