תל אביב - יפו

דאנטה 2, תל אביב

24 שעות ביממה

7 ימים בשבוע

DanteDental

בליעת משחת שיניים

ד"ר גפאלי חאלד - מנהל מרפאת שיניים DanteDental

ד"ר גפאלי חאלד - מנהל מרפאת שיניים DanteDental

בוגר אוניבירסטת קלוז ברומניה, בעל תואר D.M.D
תת התמחות באוניברסיטת תל-אביב. תואר רופא שיניים מעודכן.

עבור חלק מהילדים שלנו, לגרום להם לצחצח שיניים יכול להיות מסימה בהחלט מאתגרת אבל אפשרית – יחד עם זאת למנוע מהם בליעת משחת שיניים זו משימה בלתי אפשרית! ככל שהילד קטן יותר, קשה יותר ללמד אותם לירוק ולשטוף כראוי לאחר צחצוח השיניים.

בעוד שילדכם בולע מעט משחת שיניים בכל פעם שהוא מצחצח, בכללי כמות זעירה זו לא תגרום נזק. בליעת משחת שיניים אינה מסכנת חיים! יחד עם זאת הפלואוריד שהמשחה מכילה יכול לשבש את מראה שיניהם הקבועות, השיניים הבשריות.

מהוא פלואוריד?

פלואוריד הוא מינרל המצוי באדמה, במים ובמזונות שונים.

רוב משחות השיניים מכילות פלואוריד שנחשב מועיל לבריאות השיניים של הילדים. הוא עוזר לחזק את פני שטח השן (האימייל) מההשפעות הארוזיות המזיקות של חומצות חיידקים הגורמות לעששת.

הוכח כי לילדים מתחת לגיל 6 שנים השימוש במשחת שיניים פלואורדית יעיל להפחתת עששת. פלואוריד יכול גם למנוע או אפילו לעצור עששת שהחלה. יש רופאי שיניים הממליצים ​​על טיפול פלואוריד או תוספי מזון לילד המכילים פלואריד לילד הנמצא בסיכון גבוה יותר להתפתחות עששת (חורים).

בליעת משחת שיניים אינה מסכנת חיים, למרות זאת כאשר היא נצרכת בריכוזים גבוהים, היא עלולה להשפיע לרעה על השיניים ועל הבריאות הכללית, מה שמוביל לפלורוזיס של השיניים כמו כן גם לכאבי ראש, כאבי בטן, הקאות ושלשולים.

כמות משחת השיניים המומלצת?

ילדים מתחת לגיל 3

מצחצחים שיניים על ידי ההורים. השימוש במשחת שיניים המכילה פלוריד בקבוצת גיל זו נקבע על פי רמת הסיכון. על ההורים להתייעץ עם רופא שיניים כדי לקבוע אם הילד נמצא בסיכון להתפתחות עששת.

אם קיים סיכון שכזה, יש לצחצח את שיני הילד בעזרת כמות מינימלית (בגודל גרגיר אורז) של משחת שיניים פלואורידרית.

אם הילד נחשב לסיכון נמוך, יש לצחצח את השיניים על ידי מבוגר באמצעות מברשת שיניים לחה רק עם מים. בליעת משחת שיניים תעשה יותר נזק.

ילדים מגיל 3 עד 6

צריכים להיעזר במבוגר בצחצוח שיניים. יש להשתמש רק בכמות קטנה (גודל של אפונה ירוקה) של משחת שיניים פלואורידית.

הנחיות אלה נועדו למקסם את היתרונות המונעים עששת של פלואוריד תוך הפחתה של הסיכון להתפתחות פלואורוזיס.

dentist yafo

בליעת משחת שיניים גורמת לפלוארוזיס.

רוצים לדעת מה זה פלוארוזיס?

הכנסו >>> כתם לבן בשן: פלוארוזיס

האם המידע בדף זה עזר לכם? דרגו אותנו כאן למטה

5/5 - (62 votes)

שיתוף:

אולי יעניין אותך:

tooth pain
ד"ר גפאלי חאלד

כאבי שיניים. מה עושים?

התקף כאבי שיניים? מקרה חירום? נתנו כמה טיפים מה אפשר לעשות במצבים כאלה. נדרש טיפול מידי? אנו מפעילים שירות מוקד חירום 24 שעות ביממה. התקשר/י עכשיו!

קרא עוד »
ד"ר גפאלי חאלד

טיפולי שורש: המדריך המושלם

טיפולי שורש ברמה גבוהה מאוד וללא כאבים. טכניקה דיגיטלית משולבת צילומי רנטגן שמבטיחים לכם הצלחה לאורך זמן. חשוב גם להקפיד על ההנחיות לאחר טיפולי שורש. הכנסו!

קרא עוד »
ד"ר גפאלי חאלד

מרפאת שיניים חירום חולון

חיפשתם מרפאת שיניים חירום חולון? חייבים טיפול מידי? המרפאה שלנו פתוחה 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע לשירותכם בכל עת. צילומי שיניים במקום >>> תתקשרו עכשיו!

קרא עוד »
דילוג לתוכן