תל אביב - יפו

דאנטה 2, תל אביב

24 שעות ביממה

7 ימים בשבוע

DanteDental

איך לצחצח שיניים נכון?

ד"ר גפאלי חאלד - מנהל מרפאת שיניים DanteDental

ד"ר גפאלי חאלד - מנהל מרפאת שיניים DanteDental

בוגר אוניבירסטת קלוז ברומניה, בעל תואר D.M.D
תת התמחות באוניברסיטת תל-אביב. תואר רופא שיניים מעודכן.

צחצוח שיניים הוא הצעד הראשון לבריאות הפה, בואו נלמד איך לצחצח שיניים נכון.

אתם יודע שצחצוח שיניים הוא חשוב, אך האופן שבו אתם עושים זאת יכול לחולל שינוי משמעותי בבריאות הפה שלכם לטווח הארוך. אם אינכם מצליח לצחצח שיניים ביסודיות ובטכניקה טובה, השיניים שלכם עשויות להיראות ולהרגיש נקיות, אך שכבות של פלאק יצטברו במקומות שקשה להגיע אליהם ויגרמו לעששת. בסופו של דבר חלק ממנו יתקשה ויהפוך לאבנית, יאסוף יותר פלאק, ויגרם נזק לחניכיים ובעיות בריאות לא רצויות אחרות בפה.

צחצוח שיניים נכון יעזור במניעת עששת ומחלות חניכיים ובמקביל יעניק לכם נשימה רעננה וישמור על החיוך שלכם.

איך לצחצח שיניים נכון: מדריך שלב אחר שלב

אתם בטח כבר מצחצחים שיניים לפחות פעם או פעמיים ביום, אבל האם צחצחתם נכון? בצעו את עשרת השלבים הבאים כדי לוודא שאתם מכסים את כל משטח השן מעל ומתחת לקו החניכיים וכמובן, אל תשכחו להשתמש בחוט דנטלי לפני הצחצוח ושטיפת פה אנטי-בקטריאלית לאחריו.

שלב 1:

הרטיבו את מברשת השיניים ומרחו כמות משחת שיניים פלואורית בגודל אפונה. (אין צורך ברצועה הענקית הזו המכסה את כל מברשת השיניים, כמו שאתם רואים בפרסומות!)

שלב 2:

כוונו את מברשת השיניים שלכם בזווית של 45 מעלות לכיוון קו החניכיים.

שלב 3:

בעזרת לחץ עדין, הזיזו את מברשת השיניים שלכם בתנועה מעגלית כדי לנקות את המשטח החיצוני של כל שן, בעבודה מאחור לפנים בכיוון השעון. הקפידו לנקות גם בעדינות מתחת לקו החניכיים של כל שן, שם הרבה פלאק ופסולת מזון יכולים להצטבר.
אם אתם משתמשים במברשת שיניים חשמלית, לחצו פחות, תהיו עידנים על מנת למנוע גירוי בחניכיים או פגיעה באמייל שלכם – תנו למברשת לעשות את העבודה.

שלב 4:

חזורו על אותה תנועה מעגלית בחלק הפנימי של כל השיניים; אל תשכחו להגיע מאחורי השיניים הטוחנות.

שלב 5:

נקו את משטחי הלעיסה של השיניים על ידי קרצוף בתנועה עדינה הלוך ושוב.

שלב 6:

נקו את השיניים הקדמיות על ידי סיבוב מברשת השיניים אנכית והשתמשו רק בקצה בתנועת טאטא מעלה ומטה, גם לפני כל שן וגם מאחור.

שלב 7:

צחצחו בזהירות ובעדינות את כל החלק העליון של הלשון שלכם כדי לרענן את נשימתכם ולהסיר את חלקיקי המזון שנותרו.

שלב 8:

לירוק משחת שיניים עודפת ולשטוף בעדינות במים – או בכלל לא (לפחות לא מיד) שטיפה מסירה את הפלואור המגן ממשחת השיניים שיכול להישאר מחובר באופן רופף למשטחי השיניים ויכול לעזור להוסיף את המינרלים בחזרה לשיניים שניזוקו מחומצת הפלאק. זה הכי יעיל לחכות לפחות 30 דקות לפני שטיפה, אכילה או שתייה.

שלב 9:

אם אתם משתמש במי פה שאינם מכילים פלואוריד, השתמש בזמן אחר מאשר כאשר אתה מצחצח שיניים (כגון לאחר ארוחת הצהריים) כדי להימנע משטיפת הפלואור ממשחת השיניים שלכם. אם אתה משתמש בשטיפת פה בפלואוריד, המשך והשתמש בו מיד לאחר ההברשה.

שלב 10:

שטפו את מברשת השיניים בזהירות ואחסנו אותה זקופה במקום נקי ויבש. החליפו את מברשת השיניים שלכם כל 3-4 חודשים, או ברגע שהזיפים מתחילים להתכופף או להתרסק. השתמש במברשת שיניים עם זיפים רכים – זיפים קשים אינם מנקים טוב יותר מאשר זיפים רכים ועלולים לפגוע במשטחי שורש ובחניכיים.

http://g.co/kgs/3vSnHL

כמה זמן כדאי לצחצח שיניים?
באיזו תדירות כדאי לצחצח שיניים?
ועוד טיפים איך לצחצח שיניים נכון

הכנסו >>> צחצוח שיניים נכון

 

האם המידע בדף זה עזר לכם? דרגו אותנו פה למטה
5/5 - (47 votes)

שיתוף:

אולי יעניין אותך:

ד"ר גפאלי חאלד

השתלת חניכיים

האם אתם משתמשים במברשת שיניים עם זיפים קשים? האם אתם מצחצח שיניים במרץ רב מדי? האם אתם מזניחים להשתמש בחוט דנטלי באופן קבוע?

קרא עוד »
ד"ר גפאלי חאלד

טיפול שורש בלייזר

חלפו הימים של ביקורי שיניים כואבים – אנחנו מרפאת שיניים גפאלי –  SmilePlaceTLV משתמשים בטכנולוגיה מתקדמת לטיפולי שיניים כמו טיפול שורש בלייזר. טיפול

קרא עוד »
דילוג לתוכן