האם מאכלים על האש בריאים לשיניים שלנו?

ד"ר גפאלי חאלד - מנהל מרפאת שיניים DanteDental

ד"ר גפאלי חאלד - מנהל מרפאת שיניים DanteDental

בוגר אוניבירסטת קלוז ברומניה, בעל תואר D.M.D
תת התמחות באוניברסיטת תל-אביב. תואר רופא שיניים מעודכן.

הקיץ בפתח, אם אתם אוהבים להוסיף קצת טעם לקיץ שלכם, כנראה שכבר הכנתם כמה מאכלים על האש ונהנתם מהטעם המיוחד. יחד עם זאת אל תשכחו מבריאות הפה שלכם. להלן כמה מאכלים לצליה על האש – וכמה מהם שכדי להימנע ולהוציא מתפריט המנגל שלכם – כדי לשמור על בריאות הפה ועל החיוך היפה שלכם.

בשרים ואלטרנטיבות צמחיות

מכיוון שהם עשירים בחלבון ומקור נהדר של זרחן, בשרים מסייעים בבניית שרירים ושיניים חזקות
ושמירה עליהן. בשר דורש גם הרבה לעיסה שמייצרת רוק שיעזור לשטוף חלקיקי מזון וחומצות
העלולות לגרום לעששת. לבחירה הבריאה ביותר, חפשו נתחים רזים של בשר אדום, דגים ועופות
ללא עור.

כחלופה, המבורגרים מן הצומח גברו בפופולריות, מעבר למה שאנשים רבים חשבו שאפשר.
אפילו מסעדות מזון מהיר החלו להגיש אותן. מכיוון שחלופות בשר רבות מהצומח מכילות חלבון
רב כמו המבורגר בקר, הן יכולות להועיל לבריאות הפה שלכם.

רטבים ומרינדות

בעוד שאלטרנטיבות הבשר על האש השונות בדרך כלל טובות לבריאות הפה שלכם, היזהרו
כיצד אתם משפרים את הטעם. בשר עצמו דל סוכר, אך מרבית רטבי הברביקיו גבוהים באופן
מפתיע בסוכר הגורם לעששת. ומרינדות עלולות לגרום לשחיקת שיניים מכיוון שהם בדרך כלל
חומציים מאוד בגלל מרכיבים כמו חומץ, מיצי הדרים ויין המשמשים לריכוך בשר.

כדי להימנע מחומצות ותוספות סוכרים, נסו מתכוני גריל על האש בעזרת תבלינים יבשים כדי ליצור ציפוי טעים על האוכל כשהוא צלוי. כל עוד לא מוסיפים סוכר, לתערובות האלה של עשבי תיבול ותבלינים אין סכנות דנטליות של רטבים ומרינדות – והן מציעות טעם לא פחות.

ירקות צלויים

ירקות רבים הם ידידותיים לשיניים עם טעם נהדר על האש, כולל אספרגוס, קישואים, חציל, בצל וגזר. אתם יכולים להשיג ארוחה בריאה עוד יותר על ידי ציפוי ההמבורגר שלכם בירקות עליים, כמו תרד, כרוב וחסה, כדי להכניס יותר סידן לחיזוק השיניים שלכם. חסה פריכה מגבירה גם את זרימת הרוק לניקוי שיניים ושטיפה עצמית.

הזהרו מירקות דביקים כמן תירס. אכילתו עלולה לפגוע בסתימות, בחומרי איטום ובסדים. והם נתקעים בין השיניים.

ירקות אינם התוצרת היחידה שטעימה בגריל. זנים רבים של פירות ידידותיים לשיניים כמו תפוחים ואגסים טעימים בגריל מכיוון שהסוכרים הטבעיים שלהם מתקרמלים למתיקות נוספת כשהם מחוממים.

תוספות

הוספת פרוסת גבינה להמבורגר שלכם היא מומלצת וטעימה. גבינה עשירה בסידן וזרחן כדי לחזק ולהגן על אמייל השן.

עם זאת, תהיו זהירים עם התוספות הבאות:

  • קטשופ: כמו רוטב ברביקיו, עשיר בסוכר. השתמש בו במתינות.
  • חמוצים ועגבניות הם חומציים. אכלו אותם כחלק מארוחה, ולא כחטיף.
  • לחמניות מכילות בדרך כלל סוכר. אם אתם משתמשים בהם, בחרו בחיטה מלאה ליותר סיבים וסוכר נמוך יותר. לכו על מגוון ללא זרעים כדי שזרעים לא יתקעו בשיניים.

http://g.co/kgs/3vSnHL

זכרו מדריך זה כאשר אתם מתכננים על האש הבא שלכם בחצר האחורית או בפארק כדי לשמור על בריאות הפה ועל  החיוך היפה שלכם.

שיתוף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך:

דילוג לתוכן