תל אביב - יפו

דאנטה 2, תל אביב

24 שעות ביממה

7 ימים בשבוע

חיוך בריא: הסוד בתזונה

ד"ר גפאלי חאלד - מנהל מרפאת שיניים DanteDental

ד"ר גפאלי חאלד - מנהל מרפאת שיניים DanteDental

בוגר אוניבירסטת קלוז ברומניה, בעל תואר D.M.D
תת התמחות באוניברסיטת תל-אביב. תואר רופא שיניים מעודכן.

האם הייתם מאמינים לנו אם נגיד שיש דברים יותר חשובים לבריאות פה טובה מאשר רק צחצוח שיניים וחוט דנטלי? בעוד שאלו שני דברים בסיסיים וחשובים מאוד לשיניים שלכם, יש עוד מרכיב גדול בבריאות הפה שאולי אתם שוכחים – תזונה!

מה שאנו אוכלים (או לא אוכלים) יכול למעשה לשחק תפקיד גדול בבריאות הפה שלנו, ולתרום למניעת בעיות בריאות פה חמורות.

להלן מזונות שונים שאנו מאשרים בתזונה היומיומית שלכם:

1. דגים שומניים.

דגים כמו מקרל וסלמון עשירים בוויטמין D, שהוא קריטי לסיוע בספיגת הסידן בגוף. ללא מספיק סידן, החניכיים והשיניים שלנו נמצאות בסיכון גבוה יותר למחלות פה נפוצות.

2. מאכלים חלביים.

האם ידעתם שמזונות כמו גבינה, יוגורט וחלב מספקים 10 רכיבים תזונתיים חיוניים כמו ויטמינים A ו-B12, חלבון, פחמימות, זרחן, אשלגן ומגנזיום ועוד רכיבים חיוניים ביותר לגוף, לפה ולשיניים שלנו.

מחקרים מסוימים מראים שחלק מהחלב מכיל קזאין, ובשילוב עם זרחן וסידן, הוא יוצר שכבת חלבון מגן על פני השטח של השיניים שלנו.

3. פטריות.

לפטריות שיטאקי יש גם תכונות אנטי-מיקרוביאליות וגם אנטי-בקטריאליות שיכולות לסייע במניעת מחלות חניכיים וחורים כאחד.

4. שומשום.

זרעי שומשום עשירים בסידן עוזרים לשמר את העצם סביב השיניים והחניכיים. הם קטנים אבל אדירים, עוזרים לגרד את הפלאק כשאתם צורכים אותם.

5. תה ירוק.

אם חיוך בריא חשוב לכם אז במקום להתענג על משקה ממותק שנעים לחיך שלכם ורע לשיניים, לכו על תה ירוק במקום. תה ירוק מכיל פוליפנולים הפועלים לדיכוי או אפילו להרוג חיידקים הגורמים לפלאק, שלא לדבר על כך שהוא מוריד את חומציות הרוק שעשויה לסייע במניעת עששת.

6. אגוזים

אגוזים עשירים בויטמינים, מינרלים ועוד ערכים תזונתיים חיוניים לבריאות הפה והשיניים שלנו ומעניקים חיוך בריא.

7. שוקולד מריר

הייתם מאמינים ששוקולד יכול לשמור על חיוך בריא? פולי הקקאו מכילים תיאנינים המסירים הצטברות פלאק, מפחיתים דלקת חניכיים ומאיצים את זרימת הדם. קוביית שוקולד מריר לאחר הארוחה היא קינוח נהדר שגם מגן על השיניים.

8. מרק עצמות

מרק, בו משולבות עצמות מהחי, מכיל שפע סידן שמשפיע נהדר על השיער, הציפורניים, העצמות וכמובן – חיוך בריא.

9. שמן זית

שמן זית מכיל ויטמין A וויטמין D ועוד המצויינים לחניכיים ולבריאות השיניים.

http://g.co/kgs/3vSnHL

רוצים לקרוא יותר על תזונה ובריאות השיניים?

הכנסו >>> תזונה בריאה, שיניים בריאות!

4.9/5 - (18 votes)

שיתוף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

אולי יעניין אותך:

ד"ר גפאלי חאלד

אבסס דנטלי / מורסה

רוב החולים הפונים לרופא השיניים עקב כאבי שיניים ומסה נפוחה מאובחנים עם אבסס דנטלי. מהוא אבסס דנטלי? המורסה היא זיהום הגורם לכאב מתמשך

קרא עוד »
dental clinic
ד"ר גפאלי חאלד

מרפאת שיניים דחופה?

חיפשתם מרפאת שיניים דחופה?  שמחים שהגעתם אלינו. אנחנו מרפאת שיניים גפאלי תל אביב יפו מתמחים בשירות רפואת שיניים דחופה כבר יותר מעשור. מרפאת שיניים

קרא עוד »
דילוג לתוכן